De pagina wordt geladen...
In 2023 kwam u BOVAG zeer regelmatig in de media tegen rondom kampeerthema’s. We zochten de pers, voerden campagnes, haakten aan op bestaande events en probeerden nieuwe dingen. Omdat u deze periode weer de factuur voor de promotiebijdrage ontvangt, hebben we op een rijtje gezet wat we daarvoor afgelopen seizoen allemaal hebben gedaan.
Vanaf de start van het seizoen tot en met oktober hebben we elke maand gewerkt aan de promotie van de branche. Het ANWB-weekend in mei was daarvan de aftrap. Onze boodschap kwam voorbij in de aanloopcommunicatie naar ANWB-leden en op het event zelf, waar we stonden met de BOVAG Pitstop om aandacht te vragen voor regelmatig onderhoud. Onze terugkoppeling leest u hier:
In diezelfde week zochten we de pers om het belang van goed onderhoud nog eens extra te onderstrepen. Daarmee wilden we vooral ook nieuwe kampeerders bereiken. Dit pakte uit tot een succesvolle pr-actie, waarmee we de landelijke pers bij het ontbijt, de lunch, om 18.00 én 20.00 haalden. U leest alles hier terug:
Deze week startte ook onze online campagne voor de onderhoudsbeurt die liep in mei, juni en juli. Versterkt door de media-aandacht en het ANWB-weekend was de campagne heel effectief:
Rondom de start van de zomervakantie deden we in juni en juli BOVAG-breed een vakantiecheck-campagne, waar ook de kampeerbedrijven weer zijn gepromoot als het adres voor goede vakantievoorbereiding. Ook deze campagne was een combi van pr en online bannering. Lees het hier terug:
In juli en augustus hielden we een winactie op onze socials onder uw klanten. Daarin had de BOVAG-onderhoudsbeurtsticker de hoofdrol. Dit om de naamsbekendheid van de sticker te vergroten en om trouwe klanten van uw werkplaatsen te belonen voor hun verstandige keuze. De campagne was bijzonder effectief en ook het aantal deelnemers aan de winactie was verrassend. De winnaar van de hoofdprijs heeft haar ‘cheque’ op de KCJ in Utrecht in ontvangst genomen.
In oktober waren we aanwezig op de KCJ. Het binnenterrein van de beurs was ingericht tot BOVAG-terrein; daar was een gezellige plek in de buitenlucht ingericht waar kampeerders terecht konden met allerhande vragen. BOVAG was daar samen met keuzecoaches van viaBOVAG.nl (Kees en Carla), BOVAG-rijinstructeurs en keurmeesters van verschillende BOVAG-kampeerbedrijven aanwezig. Ook dit jaar zagen we bij BOVAG-activiteiten steeds meer nieuwe kampeerders. Daarom is de voorlichting op de beurs zo breed mogelijk ingezet, om ook deze mensen voor aankoop, onderhoud, reparatie en schadeherstel klant te maken bij een BOVAG-kampeerbedrijf. BOVAG zocht daarnaast de pers op met de nieuwste cijfers over duurzaam kamperen. U leest hier het hele verslag:
Op woensdag 4 oktober vond het Duurzaamheidscongres voor de Kampeerbranche plaats, eveneens in de Utrechtse Jaarbeurs. Dit congres organiseerde BOVAG samen met andere stakeholders in de kampeerbranche: ANWB, HISWA-RECRON, KCI, KCJ en NKC. In een ‘uitverkochte’ zaal van de Jaarbeurs spraken we met ondernemers en gastsprekers over de toekomst van kamperen. “De kampeerder sorteert voor op een duurzame vakantie”, blijkt uit het
dat op het congres is gepresenteerd. Bij het kiezen van een kampeerplek houdt namelijk al bijna de helft (48 procent) rekening met duurzaamheid. Download
het onderzoeksrapport. Ook werden op het congres de Duurzame KampeerAwards 2023 uitgereikt. Benieuwd? Bekijk dan
de aftermovie.
Van maart t/m oktober publiceerden we nieuwe video’s “Vraag het de kampeervakman” op ons populaire YouTube-kanaal. Deze serie korte content over aankoop, onderhoud, schade, stalling en rijden met een caravan/camper werd goed bekeken. We nodigen u hierbij uit om ons
eens te bekijken en te volgen!
Binnenkort kunt u ook de nieuwe onderhoudsbeurt-posters weer downloaden. Houd de BOVAG-media in de gaten.
Heeft u vragen over de besteding van de promotiebijdrage? Stuur dan een mail naar
of bel
!