De pagina wordt geladen...
BOVAG is de hele zomer online volop zichtbaar om te pleiten voor vakkundig onderhoud aan kampeermiddelen. De campagne over de BOVAG Onderhoudsbeurt was van mei tot augustus maar liefst 5,2 miljoen keer gezien op Facebook, Instagram en websites waarop kampeerders zich online oriënteren. Ook wordt de YouTube-serie over de BOVAG Kampeervakman tot en met september gepromoot. Deze is tot nu toe al 200.000 keer bekeken. De campagne richt zich naast bestaande kampeerders ook op nieuwe kampeerders, om hen ervan bewust te maken dat onderhoud belangrijk is voor een veilige vakantie(reis) en dat een zorgeloze vakantie begint bij de BOVAG-kampeervakman.
In mei startte BOVAG de campagne met een PR-actie, waarbij de BOVAG-keurmeesters op Lake Resort Beekse Bergen vele kampeermiddelen keurden. Daarnaast deelde BOVAG zorgwekkende cijfers over caravanonderhoud, die veel aandacht kregen op de landelijke televisie, radio, krant en online. Lees meer in dit bericht:
Na de PR-actie heeft BOVAG doorgezet met een online campagne, die draaide om vakantievoorbereiding. De boodschap van de campagne was: een zorgeloze vakantie begint bij de BOVAG-kampeervakman. De campagne-uitingen werden van mei tot en met juli bijna 1,6 miljoen keer op Facebook en ruim 545.000 keer op Instagram weergegeven. Er werd vanuit deze social-mediakanalen 10.000 keer doorgeklikt naar bovag.nl/kamperen. Daarnaast werd er met Google Display geadverteerd op websites waar kampeerders informatie zoeken over de aankoop of het onderhoud van kampeermiddelen. In totaal werden er op deze websites 3,1 miljoen banners getoond, waarbij 1.000 keer werd doorgeklikt naar bovag.nl/kamperen. De helft van alle banners is getoond op Marktplaats, waar veel mensen zich oriënteren op kampeermiddelen. Op bovag.nl/kamperen kunnen consumenten allerhande informatie en tips over kamperen vinden en worden ze doorverwezen naar een BOVAG-kampeervakman bij hen in de buurt. De bedrijvenzoeker op bovag.nl
is van mei tot en met juli bijna vier keer zo vaak gebruikt door bezoekers, ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De bedrijvenzoeker werd bijna 13.000 keer gebruikt. Dat is 34 procent meer dan diezelfde periode vorig jaar (9.400 keer). Dit is te danken aan deze onderhoudscampagne én de bredere campagne over de vakantiecheck van BOVAG.
Als onderdeel van de campagne, is in april ook de nieuwe YouTube-serie ‘Vraag het de BOVAG Kampeervakman’ gestart, waarin presentator Sander Janson met een BOVAG-expert allerlei vragen rondom kampeermiddelen behandelt. De kijker krijgt in de filmpjes een interessant inkijkje in de kampeerwereld én praktische tips. Ook worden daar de BOVAG-kampeerbedrijven als hét adres voor meer advies gepromoot. Er zijn inmiddels vijf afleveringen verschenen, over onder andere de aankoop van een kampeermiddel, het vakantieklaar maken van een kampeermiddel
en onderhoud aan caravans en campers. Mensen die online informatie hebben gezocht over kampeermiddelen, krijgen deze filmpjes actief te zien op YouTube. De eerste vijf filmpjes zijn tot nu toe 200.000 keer bekeken. Er verschijnen dit nog najaar nog twee afleveringen, over schadeherstel en stallingstips.
Nu de online campagne achter de rug is, is er in augustus extra aandacht voor de winactie op Facebook en Instagram. Tot 1 september kunnen kampeerders een foto van hun BOVAG Onderhoudsbeurt-sticker delen op social media. Daarmee maken ze kans op mooie prijzen. Deze actie vergroot de naamsbekendheid van de BOVAG Onderhoudsbeurt nog verder.
Ook heeft BOVAG in de serie ‘BOVAG zoekt het uit’ recent een filmpje gepubliceerd over de keuzewijzer voor kampeermiddelen, die momenteel gepromoot wordt op YouTube. Sebastiaan Bleekmolen gaat daarin langs bij ondernemer en André de Jong die consumenten laat zien welke kampeermiddelen er zijn en waarin hij consumenten helpt om een keuze te maken welk kampeermiddel het beste bij hen past.