BOVAG aanwezig met Pitstop op camping Beekse Bergen; volop landelijke media-aandacht voor caravanonderhoud

Laatste update 26 mei 2023 Leestijd: 4 min

Het onderhoud aan kampeermiddelen stond afgelopen weken flink in de schijnwerpers. BOVAG was met de BOVAG Pitstop aanwezig op de camping van Lake Resort Beekse Bergen in Hilvarenbeek, waar de BOVAG-keurmeesters vele kampeermiddelen keurden. De zorgwekkende cijfers over caravanonderhoud die BOVAG publiceerde, kregen landelijke aandacht op televisie, radio, krant en online. 

BOVAG Pitstop

BOVAG stond van 12 tot en met 15 mei op de camping van Lake Resort Beekse Bergen met de BOVAG Pitstop. Tijdens het weekend lieten zo’n dertig kampeerders daar hun caravan, camper of vouwwagen controleren door de BOVAG-keurmeesters, voordat ze naar huis vertrokken. Hun kampeermiddelen werden bijvoorbeeld gecontroleerd op lage bandenspanning, oude gasslagen en de aankoppeling van de caravan of vouwwagen. De BOVAG-keurmeesters gaven handige tips en wezen op het belang van periodiek onderhoud door een vakman.

Media-aandacht

Aan het begin van het weekend publiceerde BOVAG cijfers over de BOVAG Onderhoudsbeurt, waaruit bleek dat een derde van de caravans die deze beurt onderging pas na een of meerdere reparaties werd goedgekeurd. Het grootste probleem is het remsysteem; de losbreekkabel, remmen of de stabilisator. BOVAG zocht met dit nieuws de media, met als doel om meer bewustwording te creëren rondom het onderhoud van kampeermiddelen, vooral met het oog op de grote groep nieuwe kampeerders die de afgelopen jaren is ingestapt. De cijfers laten zien dat het nodige gerepareerd moet worden aan caravans die periodiek voor onderhoud bij een BOVAG-bedrijf worden gebracht, laat staan hoe dit is bij caravans die niet periodiek gecheckt worden door een vakman. 

De caravancijfers werden groots opgepakt in de landelijke en regionale media, zowel op televisie en radio als in de krant en online. We stonden bijvoorbeeld op de voorpagina van het Algemeen Dagblad, waren te zien bij RTL Nieuws en Hart van Nederland en te horen in diverse radiojournalen op landelijke en regionale zenders. 

Een paar voorbeelden:

Online campagne

De BOVAG Pitstop is onderdeel van de campagne die BOVAG in mei, juni en juli voert voor de BOVAG Onderhoudsbeurt voor kampeermiddelen. Deze campagne staat in het teken van de vakantievoorbereiding, met als boodschap: een zorgeloze vakantie begint bij de BOVAG-kampeervakman. De campagne-uitingen zijn online ondermeer te vinden op websites met Google Display, YouTube, Instagram en Facebook. De doelgroep bestaat zowel uit nieuwe als ervaren kampeerders. Natuurlijk mag u de banners van de campagne ook zelf delen op uw website of social-mediakanalen. Lees hier meer over de campagne en hoe u mee kunt doen:

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring