Terug

Op reis? Eerst een vakantiecheck!

Onderzoek en cijfersSales en marketing
Leestijd: 7 min

Zo’n veertig procent van de mensen die met de auto op vakantie gaat, brengt de auto eerst naar de garage voor een vakantiecheck. Dit blijkt uit onderzoek van BOVAG. Een bemoedigend percentage, maar het laat ook zien dat er ruimte is voor groei. Het merendeel gaat namelijk nog zonder vakantiecheck op reis. Bovendien zien we in de werkplaats nog steeds mensen die terugkomen van vakantie met haperende koelsystemen, kapotte airco’s, remproblemen, klapbanden of versleten koppelingen. BOVAG zocht de media op met deze cijfers, die werden opgepakt door RTL Nieuws en diverse radiozenders. Daarnaast liet BOVAG deze zomer volop van zich horen met een landelijke campagne om mensen aan te sporen hun voertuig vooraf te laten checken en zo zorgeloos mogelijk op reis te gaan. De campagne was te horen op de radio en te zien op onder andere Facebook en Instagram. Er werd verwezen naar de speciale pagina: bovag.nl/vakantiecheck, waarop BOVAG consumenten nog meer tips geeft voor een goede vakantievoorbereiding en een veilige reis. Natuurlijk stond het zoeken van een BOVAG-bedrijf in de buurt overal centraal.

Online

online_geschaald.pngBOVAG adverteerde in juni en juli op Facebook en Instagram, en via Google Display werden de campagne-uitingen getoond op websites waar de doelgroep zich oriƫnteert op de vakantie(voorbereiding).

Facebook: 892.890 weergaven

Instagram: 509.700 weergaven

Google Display: 5,3 miljoen weergaven

Er werd 11.812 keer doorgeklikt naar bovag.nl/vakantiecheck.

Radiocommercial

Het BOVAG-radiospotje werd in juni 105 keer landelijk uitgezonden op grote zenders als Radio Veronica en 100% NL, en werd zo’n 105.000 keer gehoord op de belangrijkste digitale radiozenders, waaronder Radio 538, Radio 10 en Sky Radio. Op deze pagina kunt u de radiocommercial terugluisteren.

YouTube-filmpje

BOVAG maakte een ‘BOVAG zoekt het uit’-­video over de vakantiecheck, die tot augustus bijna 145.000 keer bekeken is.
 

Advertorial

In het magazine ‘Nederland heeft alles’ stond een ‘BOVAG zoekt het uit'-special over zomer­kleding op de motor, samen met coureur Sebas­tiaan Bleekemolen.

Stickeractie

Om kampeerders die goed voorbereid op reis gaan in het zonnetje te zetten, heeft BOVAG deze zomer een speciale actie. Zij kunnen leuke prijzen winnen als ze voor 1 september een foto van hun BOVAG-sticker delen op Facebook of Instagram. De hoofdprijs is een waardebon van 250 euro, die verzilverd kan worden bij een BOVAG-kampeerbedrijf. De actie vergroot de naamsbekendheid van de BOVAG Onderhoudsbeurt, de trots van BOVAG Caravan- en Camperbedrijven. Ook genereren we aandacht voor het belang van een goede vakantievoorbereiding en onderhoud. BOVAG roept con­sumenten met een sticker die ouder is dan 2022 op om na de zomer een afspraak te maken bij een BOVAG-kampeervakman, zodat hun kampeermiddel klaar is voor het volgende vakantieseizoen.

Veiligheid caravans in de media

AD_voorpagina_bijgesneden.pngEen derde van de caravans die vorig jaar de BOVAG Onderhoudsbeurt onderging, werd pas na een of meerdere reparaties goedgekeurd. Ook daar is winst te behalen, als het gaat om een veilige en zorgeloze vakantie. De cijfers over de veiligheid van caravans werden half mei volop opgepakt door de media. We haalden onder meer de voorpagina van het Algemeen Dagblad, Jinek, EenVandaag en Hart van Nederland. 

Wilt u meer lezen over de cijfers? Kijk dan op deze pagina.
Dit artikel is verschenen in de BOVAGkrant 2023-06-07. 
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring