De pagina wordt geladen...
Steeds meer mensen ontdekken de charme van kamperen maar tegelijk veranderen hun wensen razendsnel. Wat betekent dat voor jou als ondernemer? Met dit onderzoek geven we daar antwoord op. Het biedt niet alleen cijfers en trends naar de toekomst, maar geeft ook een totaalbeeld waar we als branche op dit moment staan. Het onderzoek bestaat uit twee delen.
Deel 1 is uitgevoerd samen met KCI en gaat over de trends, ontwikkelingen en het consumentengedrag in de kampeerbranche. Wat is het profiel van de huidige kampeerder? En welke rol speelt de elektrificatie van het wagenpark (anders trekkende voertuigen, wens tot lichter aanhanggewicht) en verder de verduurzaming in het algemeen? Hoe zien de demografische ontwikkelingen eruit? En wat zijn de uitdagingen binnen jouw eigen kampeerbedrijf? Door het lezen van onderstaand onderzoek, krijg je onder andere antwoord op deze vragen.
Deel 2
Van 11 belangrijke marktontwikkelingen naar kansen & bedreigingen en mogelijke acties
In deel 1 van het Marktonderzoek Kampeerbranche 2025 (Trends, ontwikkelingen en consumentengedrag), zijn de marktontwikkelingen in kaart gebracht. Hiervan is een selectie van 11 marktontwikkelingen, vanuit het perspectief van het kampeer(middelen)bedrijf, door vertaald naar kansen en bedreigingen en vervolgens naar mogelijke acties. Zie het als handvatten voor je bedrijf voor de korte en middellange termijn. Elke bedrijfssituatie is anders, dus of ze relevant zijn voor jou en of je er wat aan hebt, bepaal je zelf.
Wil je direct het complete deel 2 van het onderzoek lezen. Klik dan op onderstaande button: