De pagina wordt geladen...

Bovag logo
Toenemende loyaliteit en herhaalgebruik onder bestaande kampeerders
0%

Marktonderzoek Kampeerbranche 2025

Laatste update 17 november 2025Leestijd: 1 min

07Toenemende loyaliteit en herhaalgebruik onder bestaande kampeerders

Kampeerders zijn trouw aan kamperen en gehecht aan hun kampeermiddel. Met name caravan- en camperbezitters geven aan ook over 5 jaar hetzelfde kampeermiddel te gaan gebruiken – goed voor aftersales, onderhoud en accessoires.

Kansen

  • Klantenbinding via abonnementsmodellen voor inspectie, onderhoud, seizoensklaar maken.
  • Cross- en upselling van accessoires voor bestaand park.

Bedreigingen

Retentie (vasthouden van klanten) wordt belangrijker; gemiste kansen kunnen leiden tot afdrijving naar concurrenten.

Wat kun je zelf doen?

  • Start een loyaliteitsprogramma (korting op onderhoud, accessoires).
  • Benader bestaande klanten proactief met onderhoudsherinneringen.
  • Organiseer community-events of workshops (bv. ‘klaar voor de zomer’, ‘veilig op reis’ of ‘klaar voor de winterstalling’).

Wat doet BOVAG al?

Opleidingen Innovam

Verder lezen?

Door gebruik te maken van onze website geef je toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.