De pagina wordt geladen...

Bovag logo
Demografische groei in potentieel geïnteresseerde doelgroepen
0%

Marktonderzoek Kampeerbranche 2025

Laatste update 17 november 2025Leestijd: 1 min

06Demografische groei in potentieel geïnteresseerde doelgroepen

Senioren (65+) en jonge gezinnen (25-50 jaar) vormen twee belangrijke groeisegmenten. Zij verschillen in behoeften, bestedingen en timing.

Kansen

  • Speciale producten voor senioren: comfort-, veiligheid- en onderhoudsdiensten.
  • Gezinsgerichte oplossingen zoals vouwwagens en daktenten.
  • Gepersonaliseerde communicatie en verkooptrajecten per leeftijdsgroep.

Bedreigingen

Diversifiëren in doelgroepbenadering vraagt investering in doelgroepanalyse, marketing en logistiek.

Wat kun je zelf doen?

  • Ontwikkel seniorvriendelijke services (thuisdemonstratie, extra ondersteuning).
  • Bied gezinsgerichte starterspakketten (voordeelpakketten, uitrusting).
  • Pas openingstijden en klantbenadering aan op doelgroep behoeften.

Wat doet BOVAG al?

Opleidingen Caravan- en Camperbedrijven

Kampeer en Caravan Jaarbeurs

Verder lezen?

Door gebruik te maken van onze website geef je toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.