De pagina wordt geladen...
De klant van vandaag is kritischer dan ooit. Steeds vaker beschikken consumenten over rechtsbijstand, maken zij gebruik van digitale hulpmiddelen zoals ChatGPT en zijn zij goed voorbereid in hun streven om hun gelijk te halen bij een geschil. Dit vraagt om extra zorgvuldigheid in het verkoopproces.
In de praktijk blijkt dat er in het verkoopproces regelmatig stappen worden overgeslagen die later onnodige kosten of discussies veroorzaken. Om BOVAG-leden te ondersteunen, biedt dit dossier een overzicht van juridische en praktische aandachtspunten die eenvoudig toepasbaar zijn in de dagelijkse bedrijfsvoering met als doel een sterker, klantgerichter en juridisch robuuster verkoopproces.
Het dossier richt zich primair op de verkoop van gebruikte personenauto’s aan consumenten met, waar relevant, een verwijzing naar afwijkende regels bij zakelijke verkoop.
Heb je naar aanleiding van dit dossier nog vragen of wil je advies, schroom niet om contact op te nemen met BOVAG Ledenadvies via 030 – 65 95 300 of ledenadvies@bovag,nl.