De pagina wordt geladen...
Het vertrouwen van de consument in het merk BOVAG is de basis van het merk. Klanten die het BOVAG-logo op de gevel zien gaan ervan uit dat het bij dit bedrijf allemaal wel goed zit. Het is daarom van belang dat BOVAG-bedrijven de juiste en meest recente versie van de voorwaarden hanteren. Deze voldoen allemaal aan de huidige wetgeving en bieden de meeste duidelijkheid.
Op zijn tijd worden de voorwaarden op zijn tijd aangepast. Om te zorgen dat ze weer voldoen aan de huidige wetgeving bijvoorbeeld, of als de naam van de BOVAG-afdeling wordt aangepast, zoals die van de
afdeling Autowas- en poetsbedrijven
. Vaak worden in zo’n correctieronde meerdere wijzigingen doorgevoerd of worden ze herschreven zodat ze beter leesbaar zijn. Controleer dus geregeld of de voorwaarden die u in het bedrijf gebruikt nog de juiste zijn. Vanzelfsprekend meldt BOVAG het op mijnBOVAG en in de nieuwsbrieven als de voorwaarden wijzigen.
In de verenigingsregels staat dat BOVAG-leden verplicht zijn gebruik te maken van tweezijdig tot stand gekomen particuliere BOVAG-voorwaarden. Gebruik van deze voorwaarden heeft voordelen. Het draagt bij aan een professionele uitstraling van BOVAG-bedrijven. Andere voordelen:
Bedrijven die verouderde particuliere voorwaarden hanteren, gebruiken voorwaarden die aanpassingen vanwege nieuwe wetgeving missen. Voorbeelden van aanpassingen zijn de regels rondom non-conformiteit en koop-op-afstand. De voorwaarden zijn voortdurend aan veranderingen onderhevig. Zo geldt binnenkort de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet meer en moet er verwezen worden naar de AVG (Algemene Verordening Persoonsgegevens). In aankomende voorwaarden zal dan ook alleen nog maar naar de AVG worden verwezen. Het is dus van belang regelmatig te controleren of de juiste voorwaarden gehanteerd worden.
Lees meer over BOVAG als consumentenmerk
.
Heeft u vragen hierover, dan kunnen BOVAG-leden contact opnemen met
(030-65 95 300).