Voorwaarden BOVAG Autowas- en poetsbedrijven aangepast 

Laatste update 02 februari 2021 Leestijd: 2 min

Met de overstap van veel Focwa-poetsbedrijven naar BOVAG is het noodzakelijk om de algemene voorwaarden aan te passen. Dat is gebeurd, gebruik voortaan de juiste versie. Deze is onderaan dit bericht te downloaden. 

Met de aansluiting van de poetsbedrijven is de naam van BOVAG Autowasbedrijven aangepast in BOVAG Autowas- en poetsbedrijven. Deze naamsverandering is nu ook in de voorwaarden verwerkt.  

Naast de naam van de afdeling zijn er meer zaken aangepast in de nieuwe voorwaarden: 
  • Het taalgebruik is toegankelijker geworden. Er is meer ruimte voor uitleg van definities en bepalingen.  
  • Het onderwerp ‘koop op afstand’ is toegevoegd. Dit is noodzakelijk omdat er bedrijven zijn die via hun webshop op internet autowasabonnementen verkopen. 
  • Poetsbedrijven voeren vaak lichte kosmetische herstelwerkzaamheden uit. Zij krijgen dan bijvoorbeeld te maken met het verwisselen van onderdelen, het recht om de herstelde auto pas mee te geven als de klant betaald heeft (retentie) en het recht om eerst zelf herstelwerk te mogen doen als dat nodig is. Daarom zijn de voorwaarden ook met dit punt uitgebreid. Zie de artikelen 3, 5 ,6 , 8c en 9 van de voorwaarden.   

 

Hulp bij klachten 

Heeft een klant een klacht over een BOVAG-bedrijf dan kan deze  gebruik maken van BOVAG Bemiddeling. Zij zijn bereikbaar via 030 – 659 53 95 of hulpbijklachten@bovag.nl. Ook dit is opgenomen in de voorwaarden. Er wordt niet meer verwezen naar de schade-expertise-regeling. 

Downloads 

Download de nieuwe voorwaarden onderaan deze pagina. Consumenten kunnen de voorwaarden vinden op www.bovag.nl/garantie. Heeft u vragen over de voorwaarden? Neem dan contact op met BOVAG Ledenadvies via 030 - 65 95 300. 

 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring