Netwerkstudie: het automotive retailnetwerk in 2030

Laatste update 28 juni 2022 Leestijd: 3 min

Een nieuwe studie van BOVAG over de automotive retail in 2030  (ook wel netwerkstudie genoemd) voorziet de opkomst van met name autofabrikanten en grote leasemaatschappijen. Deze superretailers doen een stap naar voren in de keten, hebben direct contact met de eindklant en zullen in toenemende mate de automotive retail regisseren. Met gevolgen voor nieuwverkoop, lease- en occasionhandel tot reparatie en onderhoud. Dealers worden geconfronteerd met nieuwe distributiemodellen en worden in die beweging steeds vaker agent. Onafhankelijke autobedrijven verliezen daardoor een deel van hun (particuliere) klanten, maar kunnen daar de superretailer als klant voor terugkrijgen. In dit dossier leest u over deze ontwikkelingen en vooral wat ze voor u betekenen, wat u nu al kunt doen en hoe BOVAG u daarbij kan helpen.



Vragen of opmerkingen?
Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van de informatie in dit dossier? Neem dan contact op met uw branchemanager: Geert Brummelhuis, branchemanager BOVAG Autodealers via geertbrummelhuis@bovag.nl of Jaap Verweij, branchemanager BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven via jaapverweij@bovag.nl

 

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring