De pagina wordt geladen...
Een nieuwe studie van BOVAG over de automotive retail in 2030 (ook wel netwerkstudie genoemd) voorziet de opkomst van met name autofabrikanten en grote leasemaatschappijen. Deze superretailers doen een stap naar voren in de keten, hebben direct contact met de eindklant en zullen in toenemende mate de automotive retail regisseren. Met gevolgen voor nieuwverkoop, lease- en occasionhandel tot reparatie en onderhoud. Dealers worden geconfronteerd met nieuwe distributiemodellen en worden in die beweging steeds vaker agent. Onafhankelijke autobedrijven verliezen daardoor een deel van hun (particuliere) klanten, maar kunnen daar de superretailer als klant voor terugkrijgen. In dit dossier lees je over deze ontwikkelingen en vooral wat ze voor jou betekenen, wat je nu al kunt doen en hoe BOVAG je daarbij kan helpen.
Vragen of opmerkingen?
Heb je vragen of opmerkingen naar aanleiding van de informatie in dit dossier? Neem dan contact op met je branchemanager: Geert Brummelhuis, branchemanager BOVAG Autodealers via geertbrummelhuis@bovag.nl of Jaap Verweij, branchemanager BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven via jaapverweij@bovag.nl.