De pagina wordt geladen...
Verantwoord auto’s verhuren, vraagt aandacht vanaf het allereerste contact met de klant, tot het documenteren van eventuele incidenten. We zetten op een rijtje waarop je kunt letten en wat handig is om goed te controleren en te documenteren.
Zo kun je veel problemen voorkomen en mocht er onverhoopt toch iets gebeuren, dan heb je alle relevante informatie bij de hand. Deze handreiking verantwoord autoverhuur is opgesteld in overleg met de Criminaliteitscommissie en de politie. Deze handreiking ondersteunt ook bij het in aanmerking komen voor de lokale vergunningsvoorschriften voor autoverhuurders.
In het volgende artikel lees je meer tips van de politie en de BOVAG Criminaliteitscommissie hoe je het risico kunt verkleinen dat je te maken krijgt met ondermijnende criminaliteit:
Let op dat degene die de auto komt ophalen, dezelfde persoon is als de contractant en of deze persoon als bestuurder op het contract staat genoemd. Is dit niet zo? Weiger dan om de auto mee te geven. Let op dat in de BOVAG Verhuurvoorwaarden is bepaald dat alleen de contractant zelf en op de overeenkomst genoemde bestuurders de auto mogen besturen. Als de auto dus wordt opgehaald door iemand die niet op de verhuurovereenkomst staat, is dat reden om de auto niet mee te geven.
Lees in het volgende artikel meer over hoe je kunt herkennen dat een klant criminele activiteiten heeft ondernomen met jouw voertuig:
De Branche RI&E leert je hoe je agressie kunt vermijden en hoe je om moet gaan met agressieve klanten. Lees deze en weet wat je moet doen. Lees ook:
Neem ook eens een kijkje op de website van het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV). Hier vind je een aantal praktische e-learnings en op het bijbehorende Platform voor Veilig ondernemen (PVO) vind je informatie over onderwerpen zoals agressie en geweld, cybercrime, diefstal, inbraak, fraude, overvallen en witwassen en gerichte informatie over autoverhuur en autohandel.