De pagina wordt geladen...
Verantwoord auto’s verhuren, vraagt aandacht vanaf het allereerste contact met de klant, tot het documenteren van eventuele incidenten. We zetten op een rijtje op welke dingen je kunt letten en wat handig is om goed te controleren en te documenteren.
Zo kun je veel problemen voorkomen en mocht er onverhoopt toch iets gebeuren, dan heb je alle relevante informatie bij de hand. Deze handreiking verantwoord autoverhuur is opgesteld in overleg met stakeholders van zowel de gemeente als politie. Deze handreiking ondersteunt ook bij het in aanmerking komen voor de lokale vergunningsvoorschriften voor autoverhuurders.
De Branche RI&E leert je hoe je agressie kunt vermijden en hoe je om moet gaan met agressieve klanten. Lees deze en weet wat je moet doen.
Let op dat degene die de auto komt ophalen, dezelfde persoon is als de contractant. Of dat deze persoon als bestuurder op het contract staat genoemd. Is dit niet zo? Weiger dan om de auto mee te geven. Let op dat in de BOVAG Verhuurvoorwaarden is bepaald dat alleen de contractant zelf en op de overeenkomst genoemde bestuurders de auto mogen besturen. Als de auto dus wordt opgehaald door iemand die niet op de verhuurovereenkomst staat, is dat reden om de auto niet mee te geven.
Bespreek incidenten tijdens werkoverleg om je collega’s te helpen bij het voorkómen van dit soort incidenten.