De pagina wordt geladen...
Tijdens het afdelingsprogramma van de afdeling Rijscholen op 3 december zijn onder meer de resultaten van het trendonderzoek rijscholenbranche gedeeld.
Volgens Branchemanager Jos van den Broek leggen de leden de afdeling Rijscholen de basis voor mobiliteit. Hoe dit er in de toekomst uitziet, blijkt onder andere uit het trendonderzoek dat BOVAG Rijscholen heeft laten uitvoeren door Jester Strategy: ‘Sturen op succes’. Het richt zich volledig op kansen en trends voor rijschoolondernemers.
De resultaten van het onderzoek werden gepresenteerd door Michiel de Vries van Jester Strategy. De Vries koppelde die resultaten meteen aan mogelijkheden voor de branche. Bijvoorbeeld de kansen die de groei van het aantal elektrische auto’s en ADAS-rijhulpsystemen met zich meebrengen. “Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan samenwerking met lokale autobedrijven. Kopers van een nieuwe auto leren om te gaan met deze moderne technieken of om het maximale uit de actieradius van een elektrische auto te halen”, aldus De Vries.
Daarnaast presenteerde hij een aantal businessmodellen die hun succes hebben bewezen in de zakenwereld door zich te onderscheiden op een bepaald vlak: efficiency, ontzorging of innovatie. “Ook als rijschool kun je je onderscheiden door je businessmodel aan te passen. Bijvoorbeeld door het gesprek aan te gaan met (potentiële) klanten. Daar komen vaak verrassende inzichten uit”, aldus De Vries. Ook biedt hij rijscholen de mogelijk om hun businessmodel te checken op een speciale website,
. Het onderzoek ‘Sturen op succes’ kunt u hieronder downloaden (exclusief voor BOVAG-leden).
BOVAG heeft een persbericht verstuurd over het trendonderzoek:
Meer lezen over de speerpunten 2019 van BOVAG Rijscholen?
Meer lezen over het BOVAG Jaarcongres op 3 december?