Drie trainingen dit najaar speciaal voor verhuurbedrijven; meld u of uw medewerker aan!

Laatste update 23 augustus 2022 Leestijd: 4 min

Dit najaar worden er weer twee trainingen gegeven die erop gericht zijn om uw verhuurmedewerkers alert en weerbaar te maken tegen criminaliteit: de basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ (22 september) en de vervolgtraining ‘De-escaleren kun je leren’ (11 oktober). Ook wordt de training ‘Verhuur is een vak’ herhaald op 15 november. Daarin krijgt uw startende baliemedewerker op een leuke en interactieve manier alle basiskennis over het vakgebied autoverhuur. Alle drie de trainingen zijn ontwikkeld door BOVAG en Innovam en vinden plaats bij Innovam in Nieuwegein. Een goede investering in uw personeel en verhuurbedrijf!

Basistraining op 22 september: Omgaan met criminaliteit en agressie

De eendaagse training ‘Omgaan met criminaliteit en agressie' leert om klanten met slechte bedoelingen te herkennen en om te gaan met agressieve klanten aan de verhuurbalie. Deze dag is geschikt voor zowel baliemedewerkers als ondernemers of managers die baliemedewerkers aansturen. Het is een investering in de veiligheid van het verhuurbedrijf en in de medewerkers in het bijzonder. Experts op het gebied van fraude(preventie) en ervaringsdeskundigen behandelen de volgende onderwerpen: 
  • Verdachte situaties herkennen
  • Onderscheid maken tussen malafide en bonafide klanten
  • Slecht nieuwsgesprek voeren
  • Legitimatie controleren
  • Wetgeving
  • Handige BOVAG-hulpmiddelen gebruiken
Meer informatie en aanmelden

Vervolgtraining op 11 oktober: De-escaleren kun je leren

In de verdiepende training ‘De-escaleren kun je leren’ wordt verder ingegaan op ongewenst en agressief gedrag van huurders. Deelnemers leren cruciale fases binnen spanningsverhogende situaties te herkennen en daarnaar te handelen. Onder begeleiding van trainers die gespecialiseerd zijn in het ombuigen en begrenzen van emotie en agressie wordt er geoefend met opdrachten en herkenbare praktijksituaties. De training is geschikt voor mensen die ‘Criminaliteit en agressie’ gevolgd hebben, of voor ervaren baliemedewerkers, managers of ondernemers die willen oefenen met dit soort situaties. Deze dag helpt om nog sterker te staan tegenover emotie en agressie bij onverwachte situaties met klanten. Elementen die tijdens de training aan bod komen: 
  • Emotie- en agressieladder
  • Vechten, vluchten of bevriezen
  • Ombuigen versus begrenzen
  • Regie pakken
  • Eigen situaties
Deze training kan ook incompany gegeven worden.

Meer informatie en aanmelden

Stijn Sil van HuurMij volgde ‘De-escaleren kun je leren’. Hoe ervaarde hij de training? U leest het hier

Training voor startende verhuurmedewerkers op 15 november: Verhuur is een vak

Verhuur is een vak en dat vraagt om een goed en professioneel kennisniveau over autoverhuur. Het verhuurbedrijf is een commercieel bedrijf en wil winst maken. Dat lukt vooral goed als uw klanten tevreden zijn en het verhuurproces efficiënt verloopt. Wat moet er gebeuren binnen het verhuurbedrijf om dit te bewerkstelligen? De eendaagse training ‘Verhuur is een vak’ geeft uw medewerker in één dag praktische basiskennis over het vakgebied autoverhuur. De medewerker krijgt inzicht in wat verhuur inhoudt en welke soorten er zijn, inclusief een uitleg over het verdienmodel van het verhuurbedrijf. Ook komen inhoudelijke processen aan bod, zoals:
  • De werkprocessen
  • Inrichting van het verhuurbedrijf
  • Vlootsamenstelling
  • Opbouw van het huurcontract
  • Rechten en plichten van verhuurder
  • Rechten en plichten van de klant
  • Klantclassificatie en het BOVAG-waarschuwingssysteem Elena
  • Communicatie richting de klant
  • Het waarborgen van de kwaliteit
Meer informatie en aanmelden

Ronald Verduijn van Euromobil was betrokken bij de ontwikkeling van deze training. Hij vertelt hier wat deze training u en uw personeel oplevert.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring