Roland Verduijn van Euromobil: “Training ‘Verhuur is een vak’ geeft een voorschot op de praktijk”

Laatste update 09 november 2021 Leestijd: 4 min

De belangrijkste zaken die een (nieuwe) verhuurmedewerker moet weten, daar draait de eendaagse training ‘Verhuur is een vak’ op 18 november om. Roland Verduijn werkt bij Euromobil, waar hij zich mede bezighoudt met het opleiden van nieuwe medewerkers. Hij was betrokken bij de ontwikkeling van ‘Verhuur is een vak’. Een nuttige dag voor iedereen die pas net, maar ook langer dan een jaar in de branche werkt. Wat levert deze training u als verhuurondernemer en uw medewerkers op?

Roland-Verduijn-Euromobil-Verhuur-is-een-vak-300x300.jpg'Verhuur is een vak’ is de nieuwe training die BOVAG op verzoek van leden heeft ontwikkeld, samen met Innovam. De training neemt alle elementen van het verhuurproces door, van het uitgifte- tot innameproces. Deelnemers leren welke stappen ze moeten nemen en voornamelijk waarom. “Het is veel meer dan de naam op het contract zetten, wat veel nieuwe medewerkers denken. Het proces moet goed doorlopen worden en alles moet kloppen, anders is er juridisch geen draagvlak als er iets misgaat”, vertelt Roland Verduijn. Verduijn heeft meer dan twintig jaar ervaring in de verhuurbranche, en heeft input gegeven voor de training en ook de pilot bijgewoond. 

Competenties trainen

Verhuurmedewerkers hebben bepaalde competenties nodig en gelukkig kun je die ook aanleren volgens Verduijn. De training helpt daarbij. Goed kunnen communiceren is bijvoorbeeld belangrijk. “Ik zie in de praktijk vaak dat mensen bang zijn om vragen te stellen aan de klant, terwijl dat belangrijk is om de beste dienstverlening te bieden. Het voelt privé om te vragen waar de klant met een auto naar toe gaat, maar als iemand de grens overgaat kun je de klant alvast over bepaalde dingen adviseren. Verder kom je in de praktijk altijd wel een keer in contact met iemand die agressief wordt. Hoe wijs je iemand netjes af aan wie je de auto niet mee mag geven? Ook dat wordt in grote lijnen behandeld tijdens de training. En hoe belangrijk enthousiasme is en om te laten zien dat je plezier in je werk te hebt. Daarmee geef je de klant het gevoel dat je het beste voor hem of haar probeert te behalen. Dat bindt klanten.”  

Voor iedere verhuurmedewerker

Eigenlijk is de training voor iedere verhuurmedewerker belangrijk, vindt Roland. “De dag is met name gericht op wie nieuw is in de branche, maar is ook nog interessant voor wie anderhalf jaar in dienst is. Mensen horen altijd nieuwe dingen. En voor wie al wat langer in dienst is, geeft het ook bevestiging: ik zit op de goede weg. Het is een interactieve dag, waar veel ruimte is om praktijkvoorbeelden te delen. Dat is altijd leerzaam.”

Wat levert het op?

De training kost een dag, maar levert het verhuurbedrijf ook een hoop op. “De medewerker heeft de volgende dag kennis en houvast om zijn of haar werk goed te doen. Waar moet je op letten? Wat is wel of niet slim? Dat leer je in de loop van de tijd in de praktijk, maar deze training geeft de medewerker er alvast een voorschot op. Bijvoorbeeld dat stilstand van het wagenpark altijd verlies is, en dat je beter één euro voor een auto kunt krijgen dan niets. Dat voelt voor nieuwe medewerkers vaak gek. Normale auto’s worden vaak verhuurd, terwijl moeilijkere modellen blijven staan. Je leert in grote lijnen hoe je slimmer met de vloot om kunt gaan, niet bang te zijn om de planning aan te passen en vooruit te denken.” 

Er is een beperkt aantal plekken bij de training op 18 november, dus meld uw medewerkers nog snel aan!

Meld u medewerker(s) hier direct aan

Tijden, kosten en locatie

  • Datum en tijd: donderdag 18 november van 9.00 tot 17.00 uur
  • Kosten: € 265,- per deelnemer, inclusief lunch (exclusief btw)
  • Locatie: Innovam, Structuurbaan 2, 3439 MB Nieuwegein
Meer informatie over de inhoud van de training

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring