Kampeer en Caravan Jaarbeurs trekt recordaantal bezoekers

Laatste update 18 oktober 2019 Leestijd: 3 min

De Kampeer en Caravan Jaarbeurs trok dit jaar bijna 50.000 bezoekers, dat is 33,6 procent meer dan in 2018 en tegelijkertijd de meest succesvolle editie van de laatste tien jaar. BOVAG was van 9 tot en met 13 oktober op meerdere plekken op de beurs aanwezig om de BOVAG Kampeervakman te promoten: met Try The Camper, de BOVAG Pitstop op de NCK-camping en exclusieve rondleidingen op de beurs. 

Kamperen is populairder dan ooit. Het aantal kampeermiddelen bereikte zelfs een nieuw Nederlands record: 555.789 caravans en campers. 66 procent van de Nederlanders heeft wel eens gekampeerd. Ook de afzet van caravans en campers blijft groeien, met name de verkoop van campers zat in de lift. 

Aandacht voor de BOVAG Kampeervakman

Maarten Mastop, branchemanager BOVAG Caravan- en Camperbedrijven, is blij dat de beurs zoveel bezoekers heeft getrokken. “We hebben BOVAG weer onder de aandacht van veel mensen kunnen brengen en laten zien dat de BOVAG Kampeervakman hét adres bij de aankoop van een nieuw kampeermiddel en het onderhoud eraan.” Bij de BOVAG Pitstop op de NKC-campers konden bezoekers terecht over vragen over onderhoud aan hun caravan, camper of vouwwagen. Na een technische check door de BOVAG Keurmeesters gingen de kampeerders weer veilig de weg op. Op het binnenterrein van de Jaarbeurs konden bezoekers onder leiding van BOVAG-rijinstructeur hun eerste rondje in de camper rijden. En daarnaast organiseerde BOVAG met ACSI Freelife exclusieve rondleidingen over de beurs, speciaal voor mensen die zich oriënteren op een nieuw kampeermiddel. 

Lees meer over BOVAG op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs

BOVAG-campagne

Er zijn afgelopen maanden positieve ontwikkeling te zien in de verkoopaantallen. Mastop benadrukt: “Het is nu zaak om de aandacht van de consument vast te houden en de consument op diverse huisshows bij de dealers te ontvangen. “BOVAG blijft ook in het najaar campagne voeren en richt zich daarin op mensen die zich na hun vakantie oriënteren op een (ander) kampeermiddel. De boodschap is dat je voor inspiratie en advies bij de BOVAG Kampeervakman moet zijn. Haak zelf ook aan op deze campagne door de banners op social media te delen.”

Lees meer over de campagne

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring