ViaBOVAG.nl, hoe zit het precies?

Laatste update 02 maart 2018 Leestijd: 5 min

Uit BOVAGkrant 3: viaBOVAG.nl is straks dé plek waar consumenten de meest betrouwbare occasions van Nederland kunnen vinden. Gebruikte auto’s met uiteraard BOVAG Garantie en een all-in prijs. Maar er is meer. Lees hier alles over de spelregels en over hoe BOVAG-bedrijven kunnen instappen.

Veel voordelenHome-viaBOVAG-online.jpg

ViaBOVAG.nl brengt de consumenten zo snel mogelijk naar het BOVAG-bedrijf. Klik je op een auto, dan heb je als consument de keuze, meteen doorvliegen naar de website van het BOVAG-lid, of de specificaties op viaBOVAG.nl bekijken en daarna verder. ViaBOVAG.nl heeft er geen enkel belang bij dat een bezoeker zo lang mogelijk op de website vastgehouden wordt, zoals bij de andere occasionsites. Verbinden van klant en BOVAG-bedrijf, goede en snelle leads, daar draait het om. Aan adverteren op viaBOVAG.nl zitten meerdere voordelen. Het is een platform waar alleen betrouwbare auto’s met BOVAG Garantie staan. Dat is wel zo transparant voor de consument. Die kan zo beter vergelijken en heeft meer zekerheid en vertrouwen dat hij een betrouwbare auto koopt. Dat straalt af op het autobedrijf. En adverterende bedrijven hebben daarnaast meer inzicht in data waar ze direct hun business mee kunnen sturen, ze krijgen betere leads en ze zijn ze niet langer afhankelijk van andere occasionwebsites.

(klik op het plaatje voor een groter exemplaar)

Drie verplichte zekerheden

Gebruikte auto’s op viaBOVAG.nl zijn de betere occasions. Ze moeten altijd voorzien zijn van BOVAG Garantie, BOVAG Omruilgarantie en een heldere all-in prijs. Dat zijn de drie zekerheden van viaBOVAG.nl. Daarnaast kunnen autobedrijven extra zekerheid en betrouwbaarheid toevoegen aan hun geadverteerde auto. Er zijn drie mogelijkheden. Als eerste de BOVAG Afleverbeurt. De klant weet dan zeker dat de auto de eerste zes maanden (of 6.000 km) onderhoudsvrij kan rijden. Een tweede optie is de BOVAG 40-Puntencheck. De klant weet dan zeker dat het op die veertig punten gegarandeerd goed zit. En dat geeft extra zekerheid. De derde keuze is het label 100% Onderhouden. Dit geeft aan dat de auto altijd volgens fabrieksvoorschrift is onderhouden. Garantie, zekerheid en vertrouwen, daar gaat het voor consumenten om op de occasionmarkt. Dit blijkt ook uit het consumentenonderzoek dat BOVAG deed in aanloop naar de ontwikkeling van viaBOVAG.nl. De klant vraagt erom en heeft er graag extra geld voor over.

Meer informatie en bijeenkomsten

Alles over viaBOVAG is overzichtelijk bij elkaar gezet in de speciale viaBOVAG-brochure. Download deze hier:
    No data found

BOVAG organiseert informatiebijeenkomsten waarin viaBOVAG.nl uitgebreid wordt toegelicht. Ze vinden plaats op 6 maart (Ridderkerk), 7 maart (Zwolle) en 15 maart (Amsterdam/Oostzaan).

Instappen in viaBOVAG.nl

BOVAG en Bovemij zijn ervan overtuigd dat viaBOVAG.nl een belangrijke ontwikkeling is op de online occasionmarkt. Ze investeren de komende drie jaar daarom structureel en langdurig in het platform, zowel in de website zelf als in de bekendheid ervan bij het publiek. Als eerste is de site er voor auto’s, maar zo snel mogelijk worden ook andere voertuigen en diensten van BOVAG-leden toegevoegd aan het aanbod. De buitendiensten van Bovemij en BOVAG zijn inmiddels op pad om de BOVAG-autobedrijven te vertellen over viaBOVAG.nl. Leden die nu alvast meer informatie willen of al zeker weten dat ze willen instappen en hun occasions op viaBOVAG.nl willen zetten, kunnen voor meer informatie en aanmelden terecht op mijn.bovag.nl/viaBOVAG of bij de speciale viaBOVAG-bijeenkomsten die op 6, 7 en 15 maart in het land gehouden worden. Ook hier wordt uitgebreid stilgestaan bij de achtergronden van viaBOVAG.nl en de praktische zaken en is er volop gelegenheid om vragen te stellen.

Consumentencampagne

Op bestaande occasionwebsites is het soms lastig voor BOVAG-bedrijven om zich met zekerheid en kwaliteit te onderscheiden. BOVAG Garantie sneeuwt onder in de strijd om bovenaan in de zoekresultaten te komen. ViaBOVAG.nl lost dit op door op alle auto’s de drie zekerheden te bieden en door het onmogelijk te maken om betaald hoger in de zoekresultaten te komen. De consument weet precies waar hij aan toe is met deze transparante manier van presenteren. Via een grootscheepse landelijke campagne maakt het grote publiek kennis met viaBOVAG.nl en de zekerheden. Radiospotjes, online banners en posters buiten op de grote billboards langs de weg vertellen de consument dat er eindelijk een plek is waar je online betrouwbare occasions kunt vinden. Met in elk geval altijd de drie zekerheden vooraf en zonder verrassingen achteraf. De pay-off van de campagne is dan ook: Zeker weten viaBOVAG.nl.

 


 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring