AutoScout24 wil input autobedrijven voor PrijsCheck

Laatste update 01 december 2017 Leestijd: 2 min

AutoScout24 richt een klantpanel op van autobedrijven om de veelbesproken PrijsCheck te evalueren. BOVAG juicht dat toe en zal er vanzelfsprekend zijn medewerking aan verlenen.

Afgelopen weken ontstond onder autobedrijven de nodige commotie over een nieuwe prijsvergelijkingstool op de website van AutoScout24. Deze ‘PrijsCheck’ zou niet goed functioneren en de werking zelf was niet transparant, aldus de autobedrijven. BOVAG kreeg daar veel klachten over. Reden voor BOVAG om in gesprek te gaan met AutoScout24. De occasionwebsite ging daarnaast ook in gesprek met de groep verontruste autobedrijven “Samen Sterk”, die zich rondom dit onderwerp had verenigd op Facebook. Deze gesprekken leidden tot het tijdelijk deactiveren van de PrijsCheck.

In vervolg daarop heeft AutoScout24 deze week een brief gestuurd naar zijn klanten. De strekking daarvan is dat het AutoScout24 spijt dat ze niet eerder in gesprek gegaan zijn met autobedrijven over de tool en de invoering daarvan. Een citaat uit de brief: “Daarom zullen we, in samenwerking met de BOVAG en vertegenwoordigers van de Facebookgroep ‘Samen Sterk’, een autobedrijven klantpanel opzetten. Daarbij zorgen we ervoor dat uw interesses en expertise als autobedrijf als advies zullen dienen bij het optimaliseren van AutoScout24 en Auto Trader én de PrijsCheck.”

BOVAG werkt daar uiteraard graag aan mee en zal de zorgen en wensen van BOVAG-autobedrijven daar voor het voetlicht brengen.

> Download de brief van AutoScout24 over de PrijsCheck

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring