De pagina wordt geladen...

Bovag logo
Veelgestelde vragen over de uitbreiding van het aanbod
0%

ViaBOVAG.nl

Laatste update 02 april 2024Leestijd: 0 min

06Veelgestelde vragen over de uitbreiding van het aanbod

De mogelijkheid om auto’s te adverteren op viaBOVAG.nl wordt uitgebreid. Net als in de showrooms van BOVAG-leden is het vanaf begin april mogelijk om ook auto’s zonder garantie op viaBOVAG.nl te plaatsen. Op deze pagina vind je veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Vragen over de koers

Een groot deel van onze bezoekers zoekt naar auto’s onder de € 10.000,-, maar vindt daarin relatief weinig aanbod. BOVAG-leden daarentegen hebben ook veel aanbod waar ze kwalitatief achterstaan, maar waarop de 12 maanden garantie wel sterke invloed op de prijs heeft. Met deze koers stemmen wij de behoefte van de bezoekers en het aanbod van de bedrijven nog beter op elkaar af.

ViaBOVAG.nl heeft dit initiatief met beide aandeelhouders besproken, waarna dit in de klankbordgroep met leden is besproken. In deze groep zijn zowel dealerholdings als onafhankelijke autobedrijven vertegenwoordigd.

Wij denken van wel. We hebben een groot vertrouwen in de BOVAG-bedrijven en de kwaliteit die zij bieden. Daarom mogen ook alleen BOVAG-leden adverteren op viaBOVAG.nl. Als daar misbruik van gemaakt wordt, dan wordt daarop gehandhaafd. Het staat buiten elke discussie dat BOVAG de hoogste kwaliteit nastreeft onder zijn leden.

Daarnaast blijft de BOVAG Omruilgarantie en de all-in prijs een vereiste. We bieden dus transparantie vooraf en zekerheid achteraf. De 40-puntencheck, afleverbeurt en het 100% onderhouden-label bieden de bezoekers ook extra zekerheid.

Wij weten dat bezoekers waarde hechten aan de betrouwbaarheid die BOVAG vertegenwoordigt. Daarom mogen alleen BOVAG-leden adverteren. De BOVAG Omruilgarantie en de aanvullende zekerheden (optionele BOVAG Garantie, 40-puntencheck, afleverbeurt, 100% onderhouden) maken daarin ook een groot verschil.

Voor BOVAG-leden blijven wij onderscheidend omdat wij ervan overtuigd zijn dat we nog steeds de beste leads blijven leveren. We delen inzichten/adviezen met jou en verzorgen een deel van de opvolging van aanvragen. Op die manier helpen wij je actief met jouw verkoopsucces.

Nee, adverteren op viaBOVAG.nl is alleen mogelijk voor BOVAG-leden.

Nee, je kunt met óf zonder BOVAG Garantie adverteren, maar niet samen.

Ja, volgens de spelregels kan dat. Hoe je dat instelt, hangt af van je voertuigmanagementsysteem. Neem daarvoor eventueel contact op met jouw softwareleverancier.

Ja, deze garanties zijn in de waardering/weging nog steeds gelijk aan de BOVAG Garantie.

De meeste consumenten gebruiken de standaard sortering 'beste resultaat'. Voertuigen met (BOVAG) garantie worden hierin hoger in de resultaten getoond dan voertuigen zonder garantie:

  • De garanties, waaronder BOVAG Garantie, worden duidelijk weergegeven bij de advertentie.
  • Als een consument filtert op voertuigen met (BOVAG) garantie dan wordt alleen het aanbod getoond waarbij de (BOVAG) garantie bij de prijs is inbegrepen.

Dan wordt het voertuig met een lagere prijs geadverteerd. Dat lijkt misschien heel gunstig, maar de praktijk laat nu wat anders zien. Een klein deel van de bezoekers past de weergave aan op basis van een 'prijs van laag naar hoog'. Als BOVAG Garantie bij de prijs is inbegrepen, komt je auto hierdoor hoger in de lijst. Als de bezoeker specifiek filtert op aanbod mét BOVAG Garantie, dan wordt jouw advertentie niet getoond.

Technische vragen

Daarvoor hoef je alleen viaBOVAG.nl aan te vinken in de lijst met portalen in je voertuigmanagementsysteem. Hierdoor ontvangen wij je advertenties en plaatsen die op viaBOVAG.nl. Zowel voertuigen waarbij wel of geen BOVAG Garantie is geselecteerd, worden doorgelaten aan viaBOVAG.nl.

Voor het aan- of uitzetten van de BOVAG Garantie kun je de aanpassing doen in jouw voertuigmanagementsysteem. Voor meer informatie daarover verwijzen we je naar de leverancier van jouw voertuigmanagementsysteem.

De voertuigen die nog geselecteerd staan voor het platform viaBOVAG.nl die nu worden tegengehouden door de BOVAG Garantie-eis worden straks automatisch geaccepteerd. De voertuigen waarvoor viaBOVAG.nl niet geselecteerd is, worden niet automatisch aangeboden. Deze moet je actief selecteren in je voertuigmanagementsysteem.

Als de BOVAG Garantie nu is ingevoerd op basis van een verplicht afleverpakket, waarbij de pakketprijs in de verkoopprijs wordt opgenomen, dan kan er iets veranderen. Dat is afhankelijk van jouw voertuigmanagementsysteem. In dat geval kan het pakket daadwerkelijk als optioneel getoond worden op viaBOVAG.nl, waardoor het voertuig niet meer geadverteerd wordt inclusief de garantie.

In dit geval worden het afleverpakket als optioneel tegen meerprijs worden weergegeven. Dit heeft een negatief gevolg voor de weergave van de advertentie in de standaard sortering. Om deze voertuigen wél met BOVAG Garantie te adverteren, moet het afleverpakket voor viaBOVAG.nl als inclusief gekenmerkt worden. De leverancier van jouw voertuigmanagementsysteem kan hierbij helpen.

In je voertuigmanagementsysteem kun je op voertuigniveau aangeven of er wel of geen BOVAG Garantie bij de prijs in inbegrepen. Bij sommige voertuigmanagementsystemen betekent dit dat je het afleverpakket waar BOVAG Garantie in zit als ‘inclusief' moet markeren om te zorgen dat de garantie bij de prijs inbegrepen is. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de leverancier van jouw voertuigmanagementsysteem.

Meer veelgestelde vragen over viaBOVAG.nl

Veelgestelde vragen over viaBOVAG.nl

Klik hier

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geef je toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.