ViaBOVAG.nl voor fietsbedrijven Laatste update 18 juni 2020 Leestijd: 6 min Twitter Facebook Linkedin Mail Terug Veelgestelde vragen over viaBOVAG.nl voor fietsbedrijven Verder lezen? 3/3 Verder lezen? 01 Dé verkoopsite van en voor BOVAG-leden, voor fietsen! 02 De zekerheden en spelregels van viaBOVAG.nl Nu aan het lezen 03 Veelgestelde vragen over viaBOVAG.nl voor fietsbedrijven Previous Next BOVAG 03 Veelgestelde vragen over viaBOVAG.nl voor fietsbedrijven Heeft u vragen? Kijk hieronder bij de veelgestelde vragen. Wellicht vindt u hier het antwoord. Hoe voorkomen wij prijsvechters op nieuwe fietsen op viaBOVAG.nl? Hoe voorkomen wij prijsvechters op nieuwe fietsen op viaBOVAG.nl? De zorg voor prijsdruk op nieuwe fietsen op ons eigen portaal wordt door viaBOVAG.nl en het bestuur van BOVAG Fietsbedrijven gedeeld. Om deze reden is besloten dat alleen nieuwe fietsen die ook daadwerkelijk op voorraad staan, geadverteerd mogen worden. Advertenties van fietsen die nog besteld moeten worden, weren onze handhavers zoveel mogelijk. Hoe werkt de knop ‘reserveer nu’ op viaBOVAG.nl? Hoe werkt de knop ‘reserveer nu’ op viaBOVAG.nl? Op viaBOVAG.nl kan de consument aangeven dat hij uw fiets graag wil reserveren. Dit is dus een reserveerverzoek en geen verplichting. Het is wel een concreet koopsignaal van de klant. Pak deze leads zo snel mogelijk op en nodig de consument uit bij u in de zaak om de fiets te kopen. Maak als het kan met de klant een concrete afspraak met tijd en datum. Onderzoek wijst uit dat dit leidt tot de meeste verkopen. Mijn kassasysteem mist belangrijke velden of advertentiemogelijkheden? Mijn kassasysteem mist belangrijke velden of advertentiemogelijkheden? Niet elk kassasysteem heeft gekozen voor dezelfde implementatie van de koppeling met viaBOVAG.nl. Sommige hebben bewust gekozen een aantal velden (nog) niet te ontwikkelen. Geef uw wensen vooral aan bij de kassasystemen, zodat ze weten dat ook u als gebruiker hierom vraagt. Waarom is minimaal één foto verplicht? Waarom is minimaal één foto verplicht? Uit de resultaten van advertenties op viaBOVAG.nl (auto/motor) is gebleken dat een advertentie zonder foto’s nauwelijks zin heeft. De consument die op zoek is naar een gebruikte fiets zal zich altijd een beeld willen vormen van hoe de fiets er ongeveer uitziet. Voor het beste resultaat adviseert viaBOVAG.nl dan ook om minimaal vier foto’s te maken van de gebruikte fiets. Uit diverse hoeken en van dichtbij. Zo kan de consument makkelijker zijn of haar keuze maken en bij u de fiets komen kopen. Wat mag de consument verwachten van een gebruikte accu? Wat mag de consument verwachten van een gebruikte accu? Volgens de BOVAG-garantievoorwaarden mag de consument uitgaan van een goed werkende accu. Zoals u weet laat dat ruimte voor interpretatie. ViaBOVAG.nl wil de consument een plek bieden waar ze met vertrouwen een gebruikte e-bike kunnen aanschaffen. Daarom moeten alle gebruikte e-bikes minimaal voorzien zijn van een accu met zeventig procent capaciteit op moment van aanschaf. Als u de fiets bij aanschaf voorziet van een accurapport heeft u dit bewijsbaar gemaakt. Als u dit niet doet, moet u bij een eventuele discussie met de klant op dat moment minimaal zeventig procent aantonen. Mag ik de consument ook een gereviseerde of nieuwe accu aanbieden? Mag ik de consument ook een gereviseerde of nieuwe accu aanbieden? Uiteraard! Uit ons consumentenonderzoek blijkt dat de klant ook bereid is extra te betalen voor een gereviseerde of nieuwe accu. Het geeft de klant maximale zekerheid en u een extra verdienmodel. U kan dit aanbieden in uw showroom, maar u kan de mogelijkheid ook aangeven in uw kassasysteem. Hiervoor hebben de meeste kassasystemen extra velden aangemaakt. Hierin kunt u aangeven dat u een gereviseerde of nieuwe accu aanbiedt en voor welk bedrag. ViaBOVAG.nl toont dit dan duidelijk bij uw advertentie. Zijn deze velden hiervoor niet beschikbaar in uw kassasysteem? Neem dan contact op met uw kassasysteem en vraag hierom. Kan ik een e-bike adverteren met een prijs zonder accu? Kan ik een e-bike adverteren met een prijs zonder accu? Nee, dat kan niet. Een e-bike zonder accu is geen complete elektrische fiets en een prijs waar de accu niet in zit voldoet dus niet aan een all-in prijs. Natuurlijk kunt u in de winkel altijd nog optioneel een grotere/betere of een gereviseerde/nieuwe accu aanbieden aan de consument. Wat verstaat viaBOVAG.nl onder all-in prijzen voor fietsen? Wat verstaat viaBOVAG.nl onder all-in prijzen voor fietsen? Fietsen die aangeboden worden op viaBOVAG.nl hebben een prijs waarin alles verwerkt is wat nodig is om met de fiets weg te kunnen rijden. En er zijn dus vervolgens geen onvermijdelijke kosten zoals de verwijderingsbijdrage of btw. Geen verrassingen dus. Opties en accessoires waarvoor consumenten kunnen kiezen, mogen uiteraard apart vermeld worden. Bekijk hier de handleidingen van Wilmar, Cyclesoft en Vendit: Handleiding viaBOVAG.nl Wilmar Download Handleiding viaBOVAG.nl Cyclesoft Download Handleiding viaBOVAG.nl Vendit Download Delen via: Twitter Facebook Linkedin Mail Verder lezen? 01 Dé verkoopsite van en voor BOVAG-leden, voor fietsen! 02 De zekerheden en spelregels van viaBOVAG.nl Nu aan het lezen 03 Veelgestelde vragen over viaBOVAG.nl voor fietsbedrijven Previous Next Dossiers met dezelfde categorie 0 min 19 september 2023 BOVAG Kostprijsberekeningstool 17 min 10 februari 2023 Nieuwe keuringsmethode BOVAG Onderhoudsbeurt voor caravan, vouwwagen, camper en...