De pagina wordt geladen...

Bovag logo
FAQ BOVAG Salarisonderzoek
0%

Hoe betaalt jouw branche? Doe mee aan het BOVAG Salarisonderzoek!

Laatste update 01 januari 2020Leestijd: 0 min

FAQ BOVAG Salarisonderzoek

Heb je nog een vraag die niet beantwoord is in deze FAQ, neem dan contact op met de helpdesk die gedurende de looptijd van het onderzoek bereikbaar is via: salarisonderzoek@bovag.nl.

Algemeen

Wanneer je deelneemt aan het salarisonderzoek door het template in te vullen, ontvang je na afloop van het onderzoek een uitgebreide rapportage met daarin de resultaten van het onderzoek. De deelnemers krijgen ook marktgegevens van de niet-onderzochte groepen, zoals die van HR-adviseur. Ook zal er een webinar georganiseerd worden voor de deelnemers waarin de resultaten verder worden toegelicht. Uiteraard wordt er voor alle aangesloten leden van BOVAG een ‘one pager’ opgesteld waarin de resultaten van het salarisonderzoek op hoofdlijnen worden weergegeven. De resultaten van het salarisonderzoek worden verspreid via de kanalen van de BOVAG.

Het invulformat wordt vanaf 2 april uitgezet onder de leden. Vervolgens hebben leden ongeveer 6 weken de tijd om het format in te vullen. De resultaten zullen vanaf medio juli beschikbaar zijn.

Het invulformat is volledig anoniem. Niemand krijgt de beloningsgegevens van jouw organisatie te zien. Jouw gegevens worden ook nooit individueel getoond. De antwoorden zijn nooit herleidbaar uit de rapportage. De ingevulde formats worden op een beveiligde plek opgeslagen.

Het invulformat

In het salarisonderzoek onderzoeken wij de meest gebruikte functies in de sector. In het functieboek worden dan ook van de meest voorkomende functies de werkzaamheden omschreven. Op basis van deze informatie dient de referentiefunctie te worden gekozen die qua functie-inhoud het best past bij/meest overeenkomt met de werkzaamheden van de betreffende functie. Als er geen passende referentiefunctie is, dan zijn deze functies niet in scope van het salarisonderzoek.

De werkzaamheden die in het bedrijf uitgevoerd worden en de werkingssfeerbepaling zijn bepalend voor de cao waar je onder valt. Het kan zijn dat doordat er verschillende werkzaamheden plaatsvinden dat je onder meerdere cao’s valt. In dit geval selecteer je bij alle drie de cao’s dat deze van toepassing zijn in het invulformat.

Voor het bepalen van het fulltime periodesalaris van een functie wordt het salaris op 1 april 2024 als peildatum gehanteerd.

In principe gaan wij ervan uit dat je elke kolom invult. Als de regeling (voor de medewerker) niet van toepassing is, hoeft deze uiteraard niet ingevuld te worden.

Alle medewerkers met een arbeidsovereenkomst van de organisatie zijn relevant voor het onderzoek. Dus ook BBL-medewerkers en oproepkrachten. Bij totaal aantal werknemers op het invultabblad gaat het dus om alle medewerkers met een arbeidsovereenkomst.

Wanneer je organisatie meerdere vestigingen heeft, kun je de beloningsgegevens van de medewerkers in één invultemplate invullen. In het tweede tabblad van het invultemplate ‘2. Functies en salarissen’ vul je in kolom I ‘Postcode vestigingsplaats’ per medewerker de postcode van de vestiging waar de betreffende medewerker werkzaam is in.

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Bekijk alles
Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.