Nieuwe business- en distributiemodellen van autofabrikanten (agentschappen)

No data found
Steeds meer autofabrikanten en importeurs overwegen over te stappen op het agentschapmodel. Zo zijn er in de media berichten verschenen over onder andere Stellantis, BMW en Volkswagen. Voor autodealers wordt de relatie met de fabrikant/importeur door een agentschap wezenlijk anders, en dat roept logischerwijs veel vragen op. Wat betekent het voor mijn verdienmodel? Wat gaat er voor mij in de praktijk veranderen? En waar moet ik op letten als mijn fabrikant/importeur een agentschapovereenkomst wil aangaan? In dit dossier krijgt u antwoorden op deze en andere vragen, leggen we uit wat een agentschap is, wat de gevolgen voor u kunnen zijn en hoe BOVAG u kan helpen.

Vragen of opmerkingen?

Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van de informatie in dit dossier? Neem dan contact op met Geert Brummelhuis, branchemanager BOVAG Autodealers via geertbrummelhuis@bovag.nl.

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring