De pagina wordt geladen...
Onderzoeksbureau Multiscope ondervraagt, in opdracht van BOVAG en RAI Vereniging, maandelijks zo'n 7.600 mensen binnen het particuliere-, lease (zakelijk en privé) en klein zakelijk segment over onderhoud en reparatie aan hun auto. Met als doel inzicht bieden in het gedrag, de bestedingen, de keuzes en mening van de Nederlandse automobilist met betrekking tot onderhoud en reparatie van de auto.
Elk half jaar worden al deze gegevens verwerkt in de Aftersales Monitor, een dashboard dat een schat aan informatie geeft over de Nederlandse aftersales markt en autobedrijven richting en ondersteuning geeft bij het maken van hun businessplan. Zo krijg je antwoord op vragen als:
En nog veel meer.
Opzet, aanpak en panel (maandelijks gemiddeld 7.600 respondenten) van de BOVAG-RAI aftersales monitor zijn aangepast, en de uitvoering geschiedt sinds 2021 door een nieuwe partij - Multiscope - waardoor cijfers en uitkomsten niet altijd even goed vergelijkbaar zijn met vorige edities. Daarom beschouwen BOVAG en RAI Vereniging de 2021-editie als een nulmeting en worden vergelijkingen met voorgaande edities vermeden.