De pagina wordt geladen...

Bovag logo
Schade en verduistering bij verhuur, proefrit of vervangend vervoer: zo voorkomt u het!
0%
Terug

Schade en verduistering bij verhuur, proefrit of vervangend vervoer: zo voorkomt u het!

Laatste update 01 januari 2020Leestijd: 2 min
Artikel header afbeelding

Met het mooie lenteweer neemt ook de drukte in de verhuur en showroom weer toe. Maar weet u aan wie u uw kostbare voertuigen meegeeft? Wees alert en controleer de klant die bij u komt voor verhuur, een proefrit of vervangend vervoer vooraf in Elena. Dan ziet u of deze persoon zich in het verleden heeft misdragen bij een BOVAG-collega, en voorkomt u zoveel mogelijk dat u met schade of zelfs verduistering van uw voertuig te maken krijgt.

Wat is Elena?

Met waarschuwingssysteem Elena kunt u bij verhuur, proefritten en vervangend vervoer nagaan of een klant eerder door een BOVAG-bedrijf is geregistreerd, omdat de klant zich niet naar behoren gedragen heeft. Denk aan diefstal, schade en wanbetaling. Ook kunt u zelf dubieuze klanten registreren in Elena, of het nu gaat om een zakelijke of een particuliere klant. U kunt de gegevens van uw klant, terwijl die aan de balie wacht, screenen in Elena.

Voor wie?

Auto-, verhuur-, deelauto-, motor-, caravan-, camper- en aanhangwagenbedrijven die aangesloten zijn bij BOVAG kunnen gebruikmaken van Elena. Het Elena-abonnement is inbegrepen in de contributie, u hoeft dus niet extra te betalen voor het gebruik ervan.

Waarom Elena gebruiken?

  • U beperkt de kans op schade en verduistering door de klant vooraf te checken.
  • U schrikt dubieuze klanten af, Elena werkt preventief.
  • U werkt samen met andere BOVAG-leden aan het terugdringen van criminaliteit in de mobiliteitsbranche.
  • U bent privacyproof bezig en voldoet aan de AVG.

Meer over Elena en hoe u zich kunt aanmelden, leest u op

mijn.bovag.nl/elena

.

Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.