De pagina wordt geladen...
Als ondernemer doe je je uiterste best om een klant tevreden te houden. Maar wat als een consument toch met een klacht aanklopt? Het is belangrijk om de klacht serieus te nemen en te kijken naar een oplossing. BOVAG kan je hierbij helpen. Als je er samen met de klant niet uitkomt, dan kunnen de BOVAG-bemiddelaars ingeschakeld worden. Mocht dit niet baten, dan heeft de klant nog andere opties. De routekaart geeft een volledig overzicht van hoe het klachtenproces kan verlopen.
In het stroomschema staat precies welke opties er zijn in het klachtenproces. En in welke situaties bijvoorbeeld de BOVAG-bemiddelaars, een rechtsbijstandsverzekeraar of een Geschillencommissie ingeschakeld kunnen worden. Het schema bevat ook belangrijke informatie over wat je als ondernemer in verschillende situaties moet doen en vastleggen.
Download het overzicht hier:
Wil je meer weten over hoe BOVAG je kan helpen als je meningsverschil hebt met een klant? Bekijk dan het dossier Eerste hulp bij onenigheid. Heb je te maken met een klacht, dan kun je voor hulp en advies contact opnemen met BOVAG Ledenadvies via (030) 659 53 00 of ledenadvies@bovag.nl.