De pagina wordt geladen...

Bovag logo
Promotiebijdrage BOVAG voor kampeerbranche - terugblik op 2024
0%
Terug

Promotiebijdrage BOVAG voor kampeerbranche - terugblik op 2024

Laatste update 20 november 2024Leestijd: 4 min
caravan

In 2024 heeft BOVAG zich weer sterk gepositioneerd in de media om kamperen en de kampeerbranche te promoten. Als lid van BOVAG in de camper- of caravanbranche heb jij bijgedragen aan het succes van deze campagnes. Omdat je nu de jaarlijkse factuur voor de promotiebijdrage ontvangt, willen we je graag laten zien wat we in 2024 met jouw steun hebben bereikt.

Wat heeft BOVAG gedaan in 2024?

Promotionele acties: BOVAG zorgde dat kamperen onder de aandacht kwam op televisie, online en in print. Bijvoorbeeld:

  • GoCamping en 100% NL Magazine: Dankzij de publicatie in deze magazines bereikte BOVAG een breed publiek. Deze acties versterkten het bewustzijn rondom het belang van professioneel onderhoud bij BOVAG-kampeerbedrijven en verwezen lezers naar bovag.nl/kamperen voor aankoopadvies en om een BOVAG-bedrijf in de buurt te vinden.

  • Camp to Go (RTL4): Dit jaar is BOVAG opnieuw te zien in het populaire kampeerprogramma Camp to Go, gepresenteerd door Sander Janson. Met de '’tip van BOVAG’ zetten we BOVAG-kampeerbedrijven in de schijnwerpers en laten we zien dat consumenten terecht kunnen bij 300 betrouwbare en deskundige BOVAG-caravan en -camperbedrijven voor aankoop, onderhoud en advies. Vanaf zaterdag 14 december om 17:00 uur is het programma te bekijken op RTL4.


Evenementen en beurzen: We waren aanwezig op grote evenementen waar we duizenden bezoekers informeerden over veilig kamperen en onderhoud.

  • Nationale Open Camping Dag: De start van het kampeerseizoen werd ingeluid met de Nationale Open Camping Dag, waar meer dan 250 campings en kampeerbedrijven aan deelnamen. Dit evenement bood een unieke kans om nieuwe en bestaande klanten te verwelkomen door middel van workshops, speciale acties en productpromoties. De bijbehorende toolkit en promotiemogelijkheden zorgden voor een effectieve manier om jouw merk in de schijnwerpers te zetten en nieuwe relaties op te bouwen.

  • Duurzaamheidscongres Kampeerbranche: Samen met partners zoals ANWB en de Kampeer & Caravan Jaarbeurs, organiseerde BOVAG het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche in Utrecht. Dit evenement bood waardevolle inzichten in duurzaamheid, CO2-reductie en circulariteit. Sprekers zoals TED-expert Ruud Veltenaar en paneldiscussies met industrie-experts inspireerden deelnemers en legden de nadruk op de noodzaak van duurzaamheid in de kampeerbranche.

  • ANWB Ledenweekend: Tijdens het ANWB Ledenweekend op vakantiepark Beerze Bulten organiseerde BOVAG de Kampeer Check Challenge en de Pitstop. Deze activiteiten boden niet alleen entertainment, maar ook waardevolle educatie voor de bezoekers, die hun kennis konden testen en direct service konden ontvangen van BOVAG-keurmeesters.

  • Kampeer en Caravan Jaarbeurs: Op de KCJ konden bezoekers onder begeleiding van een BOVAG-rijinstructeur met een caravan of camper rijden en meer leren over veilig gebruik en onderhoud. Ook hier zorgde de Kampeercheck Challenge voor meer bewustzijn over het belang van goed onderhoud en veiligheid. Mijn BOVAG - Veel animo voor BOVAG-activiteiten op Kampeer en Caravan Jaarbeurs


Waarom is jouw bijdrage belangrijk?

De populariteit van kamperen blijft groeien, maar om deze trend vast te houden, blijven investeringen in zichtbaarheid en promotie essentieel. Jouw bijdrage maakt het mogelijk om dit soort succesvolle campagnes en evenementen te blijven ondersteunen, wat direct ten goede komt aan de zichtbaarheid en reputatie van jouw bedrijf.

Ook in 2025 blijven we werken aan innovatieve initiatieven om kamperen top-of-mind te houden bij consumenten. We danken je hartelijk voor je steun in 2024!

Heb je vragen over de besteding van de promotiebijdrage? Neem gerust contact op via caravancamper@bovag.nl of bel BOVAG Ledenadvies.

Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geef je toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.