De pagina wordt geladen...
Heeft u een probleem met het on-board diagnosesysteem (OBD) of met reparatie- en onderhoudsinformatie (RMI)? Dan kunt u dit via een online formulier melden bij RDW. Zij kunnen contact opnemen met de fabrikant om navraag te doen en zullen proberen de situatie voor u op te lossen.
U kunt een melding maken als u bijvoorbeeld problemen ervaart met de toegang tot het OBD of de RMI. Of als RMI-informatie ontbreekt of niet klopt. Voorwaarde voor het melden bij de RDW is dat u eerst zelf contact heeft gehad met uw dealer of leverancier. Via een online formulier op de website van RDW kunt u uw probleem melden. RDW bericht u binnen drie werkdagen.
U vindt het online formulier via autosdebaas.nl, de plek op mijnBOVAG waar u alles vindt over het diagnosticeren, repareren en onderhouden met behulp van fabrikantendata.
Het RDW-meldpunt is een gevolg van strengere Europese regels voor typegoedkeuringen, naar aanleiding van het dieselschandaal. Zo controleert RDW sinds 2020 of voertuigen die al op de markt zijn presteren zoals ze zouden moeten doen volgens de typegoedkeuring.