De pagina wordt geladen...
ViaBOVAG.nl is er voor BOVAG-leden én voor hun klanten. Beide partijen proberen we zo goed mogelijk te helpen hun doelen te bereiken. Voor de ondernemer is dat een goedlopend bedrijf, waar de voertuigen als warme broodjes over de toonbank vliegen. Voor de consument is het een auto, fiets, motor of caravan waar ze blij van worden. Met zekerheden waar wij achter staan. Hoe we dat doen? Jan van den Bosch, eigenaar van JARO Automotive, en een van zijn klanten delen hun ervaringen met viaBOVAG.nl.
Jan van den Bosch heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt. “Ik was hiervoor ondernemerscoach”, zegt hij. “Door de start van het coronatijdperk en de daarmee verband houdende overheidsmaatregelen verliepen uiteindelijk al mijn coachingsessies via Teams en Zoom. Dat bleek niet echt succesvol te zijn en bovendien werd ik daar niet bepaald gelukkig van. Op een gegeven moment dacht ik: er moet toch meer in het leven zijn dan hele dagen achter een bureau zitten?”
Al 25 jaar lang kocht de ondernemer hobbymatig tweedehands auto’s in, om ze dan zo goed mogelijk weer in showroomstaat te brengen en te verkopen. De positieve reacties van de nieuwe eigenaren gaven hem zo veel energie, dat hij besloot daar zijn werk van te maken. Zijn timing was achteraf gezien alleen wat ongelukkig. “1 november 2020 kreeg ik de sleutels van mijn showroom”, zegt Van den Bosch. “En 28 november 2020 ging de lockdown in. Toen dacht ik wel even, waar ben ik aan begonnen?” Van den Bosch gebruikte die periode van gedwongen sluiting voor de totale verbouwing van zijn showroom, zodat hij na het versoepelen van de coronamaatregelen klaar zou zijn voor de toekomst.
Toen hij eenmaal operationeel was, begon Van den Bosch gelijk met adverteren op
. “Ik vind kwaliteit enorm belangrijk”, legt hij uit. “Daarom heb ik me direct ingeschreven bij BOVAG. Via een accountmanager kwam ik vervolgens bij viaBOVAG.nl terecht. En ik ben nog altijd uitermate tevreden met het platform. Ik adverteer op alle bekende websites, maar tegenwoordig komt het leeuwendeel van de concrete, serieuze aanvragen van viaBOVAG.nl.” Vanuit een lastige start runt hij nu een succesvol bedrijf. Mede dankzij de kwalitatieve leads die hij via het platform binnenkrijgt.
De klanten die middels viaBOVAG.nl bij Van den Bosch terecht komen, zijn vaak een bepaald type koper, merkt hij. “Het zijn klanten die waarde hechten aan kwaliteit en zekerheid. En dat kun je ze met viaBOVAG.nl ook bieden. Ze zijn zich bewust van de extra zekerheden, zoals de BOVAG Afleverbeurt en BOVAG Garantie, en begrijpen ook dat ze daarvoor iets extra’s betalen.”
Het valt Van den Bosch op dat consumenten steeds beter zijn ingelicht. Ze hebben bijvoorbeeld vragen over garanties en zijn mondiger dan voorheen. “De automotive wereld heeft last van de cowboys die erin rondlopen”, zegt Van den Bosch. “De goede moeten het natuurlijk altijd met de kwade bekopen. Maar je hebt er als kwaliteitsbedrijf wel mee te maken. Dus je moet jezelf onderscheiden door auto’s van hoogwaardige kwaliteit te leveren.”
De zoektocht van Peter Groenbroek begon omdat hij meer power wilde voor zijn reizen met de caravan. Zijn huidige auto trok het namelijk niet meer goed. “Ik ben gewoon gaan speuren”, zegt de docent economie. “Dat duurt bij mij altijd een paar weken. Eerst ga ik informeren en me zo breed mogelijk inlezen, voordat ik naar een specifieke auto zoek. Vervolgens zijn er een tweetal vaste sites die ik gebruik om de juiste auto te vinden. En viaBOVAG.nl is daar één van.”
Door viaBOVAG.nl kwam Groenbroek terecht bij een advertentie van JARO Automotive. De heldere all-in prijzen trokken hem direct aan. “Ik vond het een goede prijs voor deze auto met deze kilometerstand”, licht Groenbroek toe. “Dat is toch het eerste waar ik door getriggerd word. Het complete plaatje, inclusief de prijs. Op viaBOVAG.nl heb je altijd hele heldere prijzen. Ik vind het persoonlijk erg vervelend als ik de daadwerkelijke kosten moet gaan zoeken in de kleine lettertjes van de advertentie. Bij viaBOVAG.nl zie je direct wat je krijgt. Die helderheid, in combinatie met een goede prijs, trok mij over de streep.”
Groenbroek nam contact op met het autobedrijf. “Jan reageerde vlot en vriendelijk. Ik had gelijk een beeld van het type verkoper dat hij zou zijn. En in de praktijk bleek dat ook te kloppen. Jan is iemand die begrijpt dat je dit niet elke dag doet en dat het ook een ervaring moet zijn.”
Groenbroek had vertrouwen in de verkoper en een extra steuntje in de rug door de vele BOVAG-zekerheden. “Het staat allemaal helder opgesomd op de website”, zegt hij. “Je hoeft niet achteraf bij te betalen voor een of ander afleverpakket. Je krijgt gewoon een BOVAG Afleverbeurt en een uitgebreide check erbij.”
Maar wat Groenbroek het meest aantrok, was toch wel de twaalf maanden BOVAG Garantie. Ook al ging het om een relatief jonge auto. “Ik houd erg van zekerheden. Dus ik vind het fijn als ik er voorlopig geen omkijken naar heb en erop kan vertrouwen dat ‘ie een tijd gegarandeerd rijdt. Dus als ik dan zie dat er twaalf maanden garantie bij zit, zeg ik: ja, graag!’
Adverteert u nog niet op viaBOVAG.nl? Meld u dan ook aan en maak van viaBOVAG.nl een van de toonaangevende advertentieplatforms van Nederland. Kies voor de collectieve kracht van het BOVAG-merk en ons BOVAG-netwerk en doe mee. Kijk voor meer informatie en om u aan te melden op mijn.bovag.nl/viabovag!