De pagina wordt geladen...
BOVAG heeft u op 4 februari jl. een e-mail gestuurd naar aanleiding van de nieuwe tijdelijke set eenzijdige BOVAG DCR-voorwaarden voor particulieren die op 15 februari 2021 ingaan. Mocht u de e-mail hebben gemist, dan vindt u in dit bericht de betreffende informatie.
BOVAG heeft een nieuwe tijdelijke set eenzijdige BOVAG DCR voorwaarden voor particulieren opgesteld. Deze gaan per 15 februari 2021 in. Ook worden DCR-leden geholpen bij het opstellen van een offerte op regiebasis middels tekstvoorstellen en toelichtingen en een voorbeeldtekst voor het vestigen van een pandrecht. In een e-mail van d.d. 4 februari ontving u alvast de downloads van deze nieuwe documenten om u de gelegenheid te geven tijdig de oude voorwaarden te vervangen voor de nieuwe op bijvoorbeeld uw briefpapier of website.
Wat gold er tot 15 februari 2021?
Alhoewel ook de algemene voorwaarden Revisiebedrijven particulier al uitgaan van een niet-vaste prijs, was er toch behoefte aan meer specifieke bepalingen over prijsstellingen en wijzigingen. Bij een (jong) klassiek voertuig, is het namelijk bijvoorbeeld lastig om in te schatten, wat een restaurateur allemaal gaat tegenkomen en wat de restauratie dus zal gaan kosten. De oplossing is de introductie van de rechtsfiguur van het aannemen van restauratiewerk ‘onder regie’.
Om DCR-bedrijven te helpen bij het opstellen van een offerte restaureren op regiebasis voor hun klanten, is een voorbeeldtekst gemaakt met toelichtingen. Hierin komt bijvoorbeeld een stuk tekst aan bod waardoor de DCR-voorwaarden van toepassing zullen worden gemaakt. Een van de opties is het vestigen van een pandrecht. Ook daar is een voorbeeldtekst voor opgesteld.
Het is op termijn de bedoeling dat BOVAG DCR, net als alle andere BOVAG-afdelingen, met een set van tweezijdig vastgestelde voorwaarden gaat werken. Deze voorwaarden worden uit onderhandeld met de ANWB en dat is een langdurig traject. Dit betekent wel dat de consument dan naar een geschillencommissie van de Stichting Geschillencommissie te Den Haag kan gaan. Tot die tijd kunnen DCR-leden dus met deze tijdelijke ‘eigen’ DCR-voorwaarden werken.
In dit document leest u wat er anders is in de consumentenvoorwaarden DCR ten opzichte van de revisievoorwaarden.
Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn kunt u contact opnemen met BOVAG Ledenadvies via
030-6595300 of ledenadvies@bovag.nl.