Bovag logo
“Dankzij viaBOVAG.nl hebben we meer serieuze klanten”
0%
Terug

“Dankzij viaBOVAG.nl hebben we meer serieuze klanten”

Laatste update 06 december 2023Leestijd: 4 min
Artikel header afbeelding

Online adverteren is voor veel bedrijven in de autobranche dé manier om klanten te werven. Maar hoe vindt u een verkoopplatform dat past bij uw bedrijf? Frans Stokman B.V., een auto-, caravan- en camperdealer uit Heerhugowaard, vond de perfecte match. “Wij staan bekend als betrouwbaar en servicegericht, hetzelfde geldt voor viaBOVAG.nl.”

In West-Friesland is Frans Stokman B.V. een begrip. Het familiebedrijf in Heerhugowaard bestaat al veertig jaar en wordt gerund door meneer en mevrouw Stokman en hun twee dochters. “Dit was mijn eerste zaterdagbaantje. Na een aantal omzwervingen ben ik hier nu weer terug”, vertelt Daniëlle Stokman, algemeen directeur. “Samen met mijn zus wil ik voortzetten wat mijn ouders hebben opgebouwd en het bedrijf verder laten groeien. Dat is een uitdaging in een branche die altijd in beweging is.”

Beter vindbaar

Een manier om Frans Stokman B.V. te laten groeien, is door online te adverteren. “BOVAG tipte ons hun platform. Eerst waren we sceptisch, omdat iedereen belooft het product met de hoogste conversie en beste voorwaarden te hebben”, vertelt Remko Robijn, onderdeel van het Renault-verkoopteam en één van de dertig collega’s van Daniëlle. “We konden het kosteloos proberen en waren al snel verkocht. We merkten dat nieuwe klanten ons wisten te vinden. Precies wat we wilden, natuurlijk.”

Serieuze vragen

Het type klant dat hen via het viaBOVAG.nl platform benadert, is anders dan anders. Daniëlle: “We zien een duidelijk verschil tussen klanten die bij ons terechtkomen via een advertentie op viaBOVAG.nl en via andere portalen zoals Marktplaats. Iemand die reageert op een advertentie op viaBOVAG.nl is over het algemeen serieuzer. Dat is ook te merken aan de vragen. Ze willen bijvoorbeeld de maat van de luifel van een caravan weten of snel een afspraak maken om te komen kijken. En de kans dat ze daadwerkelijk iets bij ons kopen, is groter.”

Goede reputatie

Wat voor Daniëlle ook een pluspunt is, is de goede reputatie van BOVAG. “Wij staan bekend als betrouwbaar en servicegericht. Op klanttevredenheid scoren we een 9,4 en dat willen we natuurlijk graag zo houden. BOVAG is een kwaliteitskeurmerk, en dat was voor ons daarom een extra reden om via deze weg te adverteren. Het geeft ons én de klant zekerheid. En ook over de voorwaarden zijn we te spreken.”

Blijven groeien

Waar de autodealers ook van gecharmeerd zijn, is hoe makkelijk het advertentiekanaal te koppen is. Remko: “Het is voor ons een must dat wij de gegevens van een auto, caravan of camper maar op één platform hoeven in te voeren. En dat door middel van een koppeling het voertuig direct op alle aangesloten verkoopkanalen te zien is. Gelukkig heeft viaBOVAG.nl die handige koppeling.” De kans dat Frans Stokman B.V. viaBOVAG.nl als advertentiekanaal blijft gebruiken, is volgens Daniëlle dan ook groot. “Nu we merken dat de markt steeds meer verzadigd raakt, wordt online adverteren alleen maar belangrijker. Wil u blijven groeien, dan móet u wel op zoek gaan naar advertentieplatforms die bij uw bedrijf passen. Wij hebben die gelukkig al gevonden.”

Adverteer ook op viaBOVAG.nl!

Of het nu gaat om auto’s, (elektrische) fietsen, caravans, campers of motoren: viaBOVAG.nl is dé site om uw voertuigen aan de man te brengen. Op de website staan namelijk alleen voertuigen die voldoen aan de eisen van BOVAG. Bovendien gaat het platform voor transparantie en duidelijkheid. Niet alleen voor klanten, maar ook voor u als adverteerder!

Ga naar

mijn.bovag.nl/viabovag

en stap ook in!

Bezig met laden...
Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.