De pagina wordt geladen...
BOVAG heeft in oktober en november twee online promotiecampagnes gehouden; voor autoschadeherstel én ruitschadeherstel. De banners van deze campagne waren in twee maanden tijd meer dan 1,8 miljoen keer te zien op Facebook, Instagram en Google, daar waar de autorijder zich oriënteert op een hersteladres of voor meer informatie. Daarnaast werden twee ‘BOVAG zoekt het uit’-video’s over schadeherstel gepromoot op YouTube: deze werden bijna 100.000 keer bekeken.
In het voorjaar en de zomer was schadeherstel al onderdeel van de
BOVAG-brede vakantiecheckcampagne
. Met succes: uit consumentenonderzoek bleek dat BOVAG steeds vaker werd geassocieerd met schadeherstel. Daarnaast groeide het aantal bezoekers van de website bovag.nl/schade. Daarom is in het najaar de BOVAG-schadecampagne herhaald, om de BOVAG-zekerheden actief te koppelen aan autoschade- en ruitschadeherstel.
BOVAG adverteerde de afgelopen twee maanden met banners op Facebook en Instagram, waarbij personen werden ‘getarget’ die mogelijk in de markt zijn voor schadeherstel. Ook is Google Search ingezet, waarbij de campagneboodschap is gepromoot onder mensen die met Google op bepaalde onderwerpen hebben gezocht. In die online advertenties is doorverwezen naar de website
waar men alles kan vinden over schadeherstel en wordt doorverwezen naar een BOVAG-bedrijf in de buurt.
De banners over autoschadeherstel werden in twee maanden tijd meer dan 800.000 keer getoond op Facebook, Instagram en Google. Er werd bijna 7.000 keer doorgeklikt naar
. De campagne-uitingen over ruitschadeherstel werden ruim 1 miljoen keer online getoond, en er werd zo’n 6.500 keer op doorgeklikt. In totaal waren de banners meer dan 1,8 miljoen keer online te zien en werd er ruim 13.000 keer doorgeklikt naar meer informatie.
Opvallend is dat er op de website
veel werd doorgeklikt naar onderliggende pagina’s, met bijvoorbeeld informatie over welke stappen je moet nemen in geval van schade, welke mogelijkheden er zijn op het gebied van schadeherstel en wat een autoschadeherstelbedrijf precies doet. Deze pagina’s werden vaak zo’n minuut of nog langer bekeken, wat (ruim) bovengemiddeld is. Dat laat zien dat de lezer serieus geïnteresseerd is in het onderwerp en dat de campagne de juiste doelgroep heeft bereikt.
Op YouTube werden twee BOVAG-video’s over
en
gepromoot onder mensen die mogelijk in de markt zijn voor schadeherstel. Het ging om video’s uit de serie van ‘BOVAG zoekt het uit’, waarin autocoureur Sebastiaan Bleekemolen op zoek gaat naar antwoorden op veelgestelde consumentenvragen. Tijdens de campagneperiode zijn de filmpjes over complexe schade en ruitschade goed bekeken: in totaal zo’n 98.000 keer in twee maanden tijd. Gemiddeld kijken mensen bijna drie minuten en dat is maar liefst zo’n 65 procent van de gehele video.
De cijfers tonen aan dat de campagne de doelgroep goed heeft weten te bereiken en met succes de BOVAG-kernwaarden garantie, kwaliteit en betrouwbaarheid heeft gekoppeld aan het BOVAG-schadeherstelbedrijf. De mensen die we hebben bereikt, weten nu beter dat BOVAG ook voor auto- en ruitschadeherstel is. Dat heeft een positief effect op het imago van het BOVAG-(ruit)schadeherstelbedrijf.
Laat zien dat u een BOVAG-bedrijf bent, en dat u ook staat voor garantie, kwaliteit en betrouwbaarheid. Daarvoor kunt u de onderstaande toolkits gebruiken, met video’s en webbanners in verschillende formaten. Deze kunt u gebruiken in uw eigen bedrijf, op uw website of op uw social media.