Zet uw leads om naar klanten

Laatste update 10 november 2023 Leestijd: 4 min

Als adverteerder op viaBOVAG.nl heeft u maar één doel: succesvol auto’s verkopen. Klinkt makkelijk, maar in de praktijk blijkt dit meestal ingewikkelder dan gedacht. Want een potentiële koper (lead) twijfelt, denkt na, informeert bij andere aanbieders en tast opnieuw af. Met slechts één contactmoment kunt u de lead vaak niet direct overtuigen. Daarom helpt viaBOVAG.nl u om uw lead warm te maken én te houden.

Leadnurturing heet dat: een proces waarbij viaBOVAG.nl potentiële klanten helpt bij het vinden van het juiste voertuig, het contact faciliteert tussen consument en adverteerder, aanvullende diensten aanbiedt en de consument zo bij zijn aankoopproces ondersteunt.

Na proefritaanvraag nu ook leadnurturing bij inruil- of contactverzoek

Eerder dit jaar zijn we al begonnen met leadnurturing bij proefritaanvragen. Inmiddels wordt er ook opvolging gegeven aan consumenten die op viaBOVAG.nl een inruil- of contactverzoek doen.

Hoe ziet de opvolging van het inruilverzoek eruit?

Consumenten die bij een advertentie op viaBOVAG.nl aangeven dat ze aanbod willen ontvangen van de inruilwaarde van hun huidige voertuig, ontvangen hier een bevestigingsmail van. Uiteraard sturen we dit verzoek (de lead) ook meteen door naar de adverteerder, zodat het autobedrijf dit verzoek direct kan opvolgen. Een werkdag later ontvangt de consument een tweede e-mail. We vragen of het autobedrijf al contact heeft opgenomen over het inruilverzoek en stellen een aantal aanvullende vragen. Er zijn dan twee opties:
 
  • Ja, er is contact geweest
    Als er contact is geweest over de inruilwaarde, vragen we de consument naar zijn reactie en stellen we een aantal vragen. Heeft hij een bod gekregen? Heeft hij dit bod geaccepteerd? Zo nee, waarom niet? Heeft de consument geen interesse meer in de auto? In het laatste geval wijzen we de consument op andere voertuigen die het autobedrijf aanbiedt op viaBOVAG.nl.
     
  • Nee, er is nog geen contact geweest
    Heeft het autobedrijf nog geen contact opgenomen met de consument? Dan sturen we het autobedrijf een reminder om dat alsnog te doen. Ondertussen houden we de lead warm voor het autobedrijf door in contact te blijven. We vragen wat we nog meer voor hem kunnen betekenen, zoals hulp bij een verzekering of financiering of een rapport over de autogeschiedenis.
 
Na het beantwoorden van de vragen komt de lead op een gepersonaliseerde bedankpagina met de gekozen ondersteunende diensten.

 bedanktpagina2.png
De bedankpagina waar leads komen na het invullen van de vragen. Hier zijn gepersonaliseerde diensten zichtbaar.
 

Waardevolle inzichten

De antwoorden die consumenten geven, geven ons inzicht in hoe we de consument nog beter kunnen helpen in het koopproces. Bovendien levert dit ook waardevolle feedback op voor u als adverteerder. Deze feedback wordt in de toekomst zichtbaar in de viaBOVAG.nl Adviestool. De eerste resultaten laten zien dat consumenten het fijn vinden dat we met hen meedenken. De e-mails die wij versturen, worden namelijk goed geopend en levert ook veel kliks op. Dit toont aan dat consumenten de e-mails relevant vinden en bereid zijn om de vragen te beantwoorden.

Contact met viaBOVAG.nl

Met elkaar maken we viaBOVAG.nl tot een groot succes. Waar klanten goede auto’s, motoren, fietsen, caravans en campers kunnen vinden van goede BOVAG-ondernemers. Met transparantie vooraf en zekerheid achteraf. Heeft u nog vragen? Dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met uw viaBOVAG.nl-accountmanager.
 
Maar ook op kantoor staan mensen voor u klaar. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer (030) 202 82 02 of e-mailadres adverteerders@viabovag.nl.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring