Hans van Asch: “Met adverteren op viaBOVAG.nl verkopen we als een speer”

Laatste update 03 oktober 2023 Leestijd: 4 min

Automobielbedrijf Van Asch krijgt lovende recensies op Google: met gemiddeld 4,8 van de 5 sterren kan het bijna niet beter. Daar is eigenaar Hans van Asch best trots op. Een onmisbaar ingrediënt van zijn succesformule: adverteren op viaBOVAG.nl. 

Binnenkort viert Van Asch het 65-jarig bestaan van zijn bedrijf. “We zijn een echt familiebedrijf”, vertelt Hans van Asch. In 1995 nam hij het stokje over van zijn vader Jan van Asch, die het bedrijf oprichtte. Vanaf het prille begin is het autobedrijf al aangesloten bij BOVAG. Dat bevalt zo goed, dat adverteren op viaBOVAG.nl voor hem een logische stap was.  

Belangrijkste platform

Van Asch was een van de eerste die zich aansloot bij het platform. Alle veelal jong gebruikte occasions die het bedrijf verkoopt, staan op viaBOVAG.nl. “Natuurlijk adverteren we ook op andere sites, maar mensen die op viaBOVAG.nl kijken, zijn serieus op zoek naar kwaliteit en zekerheid. Die waarden passen goed bij ons bedrijf en wat we onze klanten willen bieden.”

Sterk merk

De aanwezigheid op het platform werpt zijn vruchten af. “Ik schat dat 85 procent van de mensen die door viaBOVAG.nl bij ons langskomen hier een auto kopen.” De naam wekt veel vertrouwen, merkt Van Asch. “BOVAG is een gevestigde naam en een ijzersterk merk, iedereen kent het. Klanten associëren het met kwaliteit, zekerheid en service. Precies wat wij bieden. Ze kunnen mij wel een aardige vent vinden, maar uiteindelijk geeft zo’n naam en de service die daarbij hoort de doorslag om een auto aan te schaffen.” 

Pakket vol zekerheid

Al is het meer dan alleen de naam die vertrouwen wekt. “Klanten weten waar ze aan toe zijn als ze een auto kopen. Ze betalen een all-inprijs, de garantie is goed geregeld en ze hebben bijvoorbeeld recht op een omruilservice. Dat zijn fijne zekerheden bij zo’n grote aankoop. Ik zie regelmatig bedrijven die verschillende afleverpakketten aanbieden waar klanten uit kunnen kiezen. Daar moet ik niet aan denken. Al die administratieve rompslomp. Met één all-inpakket weet je als klant én als bedrijf waar je aan toe bent.”

Fluitje van een cent

Adverteren via het platform is zo gepiept. “We voeren de gegevens van een auto in via ons voorraadsysteem. Daarna is het een kwestie van één vinkje zetten, zodat de auto direct aangeboden wordt op viaBOVAG.nl. Ik heb er dus geen extra werk aan en dat is heel prettig.” Nog een voordeel: steeds meer mensen weten Van Asch te vinden. “Klanten die bij ons terechtkomen door een advertentie op viaBOVAG.nl, komen veel uit de regio Den Haag. Die hebben we graag, omdat ze vaker terugkomen voor onderhoud. Maar ik verkoop ook met alle plezier een auto aan iemand uit Almelo.”

Meer met data

Van Asch ziet nog volop kansen in viaBOVAG.nl. “Ik wil me verder verdiepen in de data over de prestaties van onze advertenties: hoe vaak worden ze bekeken? Waar komen mensen vandaan? Ik heb er alleen nog geen tijd voor gehad. Maar ik denk dat we daarmee nog meer uit viaBOVAG.nl kunnen halen.” 

Adverteer ook op viaBOVAG.nl

ViaBOVAG.nl is al meer dan 5 jaar hét advertentieplatform van en voor BOVAG-leden. Maar wij zijn meer dan zomaar een advertentieplatform en dat maakt ons uniek! Wij delen data en slimme toepassingen die autobedrijven helpen om meer uit hun advertenties én leads te halen. Het belang van BOVAG-leden staat bij ons voorop: alles wat wij doen, doen we om hen te helpen de consument aan zich te binden. Daar hebben we de afgelopen jaren slim in geïnvesteerd. En dat werpt zijn vruchten af: viaBOVAG.nl is inmiddels de eerste keuze van de consument. Dat alles gecombineerd met de krachtige merknaam van BOVAG en de proactieve ondersteuning, maakt viaBOVAG.nl de helpende hand van autoverkopend Nederland. Nu en in de toekomst!

Bent u lid van BOVAG en wilt u meer weten over adverteren op viaBOVAG.nl? Neem dan een kijkje op mijn.bovag.nl/viabovag of mail naar adverteerders@viabovag.nl.  

ViaBOVAG.nl: 5x slimmer

  1. Betere leads
  2. Rijkere data, bruikbare inzichten
  3. Eerste keuze van de consument 
  4. Proactieve ondersteuning
  5. Betrouwbaar BOVAG

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring