Veelgestelde vraag over garantie: Hoeveel extra risico loop ik nu de BOVAG Garantie van 6 naar 12 maanden is gegaan?

Laatste update 15 juni 2022 Leestijd: 2 min

De verlenging van BOVAG Garantie per 1 juni 2022 naar 12 maanden roept mogelijk nog steeds vragen bij u op. Waarom gebeurt dit en wat betekent dat? Kan ik BOVAG Garantie uitsluiten of zelf besluiten deze op zes maanden te houden? Mag ik geld vragen voor BOVAG Garantie?

De antwoorden op veelgestelde vragen over de verlenging van de BOVAG Garantie (en wettelijke garantie) vindt u op mijn.bovag.nl/garantie.

Het antwoord op de vraag 'Hoeveel extra risico loop ik nu de BOVAG Garantie van 6 naar 12 maanden is gegaan?':

Uit de praktijk blijkt dat bij een verdubbeling van de looptijd van de garantie (van 6 naar 12 maanden) de kans op een defect in de tweede periode van 6 maanden iets afneemt ten opzichte van de eerste periode. Aan de andere kant liggen de gemiddelde kosten per schade in de tweede periode wel hoger dan de kosten in de eerste periode.  Daarnaast is de kans op een schade groter dan € 2.000 significant hoger in de tweede periode als we dat vergelijken met de eerste zes maanden. Verder scheelt dat natuurlijk enorm per merk en model. En hangt het ook af van kilometrage, gebruik en het al dan niet doen van een grondige check bij inkoop.

Vragen over garantie

Mogelijk heeft u andere vragen naar aanleiding van de verlenging van BOVAG Garantie (en de wettelijke garantie, die de grondslag vormt voor BOVAG Garantie). De antwoorden op deze vragen vindt u op mijn.bovag.nl/garantie. Staat uw vraag er niet bij? Bel dan BOVAG Ledenadvies: 030 - 65 95 300.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring