RAI Vereniging en BOVAG lanceren campagne optimaal gebruik lithium-ion accu’s

Laatste update 30 april 2020 Leestijd: 2 min

RAI Vereniging en BOVAG lanceren gezamenlijk de consumentenvoorlichtingscampagne ‘Ik laad accuraat’ voor het optimaal gebruik van lithium-ion accu’s in elektrische fietsen en brom- en snorfietsen. De campagne start op 1 mei en richt zich op het informeren van klanten in de winkel en online.  

Onze samenleving maakt in het dagelijks leven steeds meer gebruik van accu’s. Ook wordt een groeiend aantal voertuigen elektrisch ondersteund, waaronder e-bikes en elektrische brom- en snorfietsen. Inmiddels rijden er zo’n 2,1 miljoen e-bikes in Nederland rond en zo’n 63.000 elektrische scooters. Vanwege de grote impact die de brandveiligheid van li-ion accu’s heeft op de inzet van fietsen en scooters en het innovatieve imago, willen de leden van RAI Vereniging en BOVAG de consument beter informeren over het optimaal gebruik en opslag van accu’s. Dit moet niet alleen bijdragen aan de levensduur van de accu en lagere kosten voor de gebruiker, maar ook aan het verder verkleinen van eventuele veiligheidsrisico’s. Eénduidige communicatie richting de gebruiker is daarbij een belangrijk onderdeel. Op 1 mei aanstaande start daarom de campagne ‘Ik laad accuraat’.

Campagne

De campagne richt zich op de gebruiker van de elektrische fiets en elektrische scooter. Met behulp van een flyer en een speciale accusticker worden consumenten gewezen op het belang van veilig (of optimaal) gebruik van de accu’s. Hierbij kunnen zij op de campagnepagina www.iklaadaccuraat.nl meer uitleg vinden over de campagne en toelichting op de tips voor lithium-ion accu’s. Ook worden consumenten geïnformeerd via de online verkoopkanalen van de leden en de officiële site van de voertuigfabrikanten.

Klik hier voor meer informatie en om de toolkit te downloaden

 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring