5 tips voor een sterke viaBOVAG.nl-advertentie

Laatste update 17 april 2020 Leestijd: 4 min

Een advertentie op viaBOVAG.nl bestaat uit een aantal vaste onderdelen, zoals voertuiggegevens, verkoopprijs en foto’s. Daarnaast heeft u in het opmerkingenveld vrije ruimte om meer over de auto of motor te vermelden. Hoe maakt u slim gebruik van deze ruimte en vergroot u de kans op leads?

De meeste gebruikers die een voertuig aanklikken op viaBOVAG.nl bekijken de foto’s en klikken door naar de volgende. Voor de eerste interesse is het opmerkingenveld niet van belang. Bij de klanten die uiteindelijk de leads achterlaten, zien we wel dat de tekst vaak gelezen wordt. Als een klant dus geïnteresseerd is, leest hij (of zij) de tekst om verder bevestigd te worden in de keuze: is dit de juiste auto of motor voor hem en kan hij nog meer vertrouwen krijgen in het bedrijf?

Tips voor het opmerkingenveld

Ontzettend veel bedrijven gebruiken alleen een standaardtekst in het opmerkingenveld en vertellen niets over het voertuig zelf. Daar ligt een kans, want dat is toch het belangrijkste van een advertentie! Houd het verder kort en beantwoordt de vragen: waarom moet de klant deze auto of motor kopen en waarom bij uw bedrijf? Een goede tekst helpt u met het krijgen van leads op alle portalen. Het kan dus nooit kwaad om er nog eens kritisch naar te kijken.

Vijf handige tips:

  1. Vermeld de sterke punten en/of kenmerken. Benoem bijvoorbeeld dat het een ruime gezinsauto is met genoeg ruimte voor de kinderwagen, met een panoramadak en trekhaak. Of dat het een aantrekkelijke motor is voor woon-werkverkeer of een tourrit door de rechte zithouding, de handvatverwarming en de aanwezigheid van een kofferset. Vergeet vooral niet om extra's, opties, accessoires en bijzonderheden van het voertuig toe te voegen.
  2. Zeg iets over de staat van het voertuig. Heeft u recent onderhoud uitgevoerd aan het voertuig? Heeft de auto of motor onlangs nog een beurt gehad of nieuwe banden gekregen? Als uw klant moet kiezen tussen twee advertenties en uw advertentie vertelt hem dat een onderdeel net is vervangen, dan heeft die auto of motor waarschijnlijk toch de voorkeur.
  3. Beschrijf ook minpunten. Eerlijkheid duurt het langst en de klant kan zelf ook zien dat er een gat zit in de bekleding of een kras in de lak. Door dit te benoemen in de tekst, wekt u meer vertrouwen bij de klant.
  4. Vertel iets over uw bedrijf. Vermeld bijvoorbeeld waar uw bedrijf zit, hoe makkelijk u bereikbaar bent, waar u in gespecialiseerd bent, wat u belangrijk vindt en of u extra service levert. Nodig iemand uit voor een proefrit, meer informatie of een kop koffie. Ook dit laatste ontbreekt bij relatief veel teksten, terwijl u toch wilt dat de lezer richting uw showroom komt.
  5. Onderteken met uw naam of die van de verkoper. Dit maakt de advertentie persoonlijker en maakt het voor de klant makkelijker om contact op te nemen. Ook is het fijn voor de klant als hij naar iemand kan vragen.

Probeer viaBOVAG.nl nu gratis

Adverteert u nog niet op viaBOVAG.nl? U kunt het nu drie maanden gratis uitproberen! Hier leest u hoe u zich hiervoor aanmeldt. 

Meer tips 

Op de website denkvooruitdenkdigitaal.nl vindt u nog veel meer handige voor sterke advertenties. Voeg bijvoorbeeld een filmpje toe over het voertuig. Dit voegt nog een extra dimensie toe aan de beleving van de consument. Lees verder: 

Het programma Denk vooruit. Denk digitaal. ondersteunt BOVAG-leden in het online en offline bedienen van hun klanten op een eigentijdse manier. 

Klik hier voor al het nieuws over viaBOVAG.nl

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring