ViaBOVAG.nl introduceert betalen per lead

Laatste update 18 oktober 2019 Leestijd: 3 min

ViaBOVAG.nl komt met een nieuw en uniek tariefmodel: pay per lead. Autobedrijven adverteren onbeperkt voor een laag vast maandbedrag en betalen vervolgens alleen als een lead ook een verkoopkans oplevert. ViaBOVAG.nl is het eerste portaal in Nederland dat betalen per lead* invoert.

“Pay per lead is een veel eerlijker tariefmodel voor autobedrijven, want zij betalen alleen voor de geleverde waarde en zitten niet vast aan hoge advertentiekosten”, licht directeur Wouter van Kesteren toe. “Ons uitgangspunt is dat occasionadvertenties ook daadwerkelijk iets moeten opleveren. ViaBOVAG.nl is verantwoordelijk voor kwalitatief goede leads die autobedrijven helpen om hun occasions te verkopen en laat zich daar nu dus ook op afrekenen. Dat legt de druk bij ons, als occasionwebsite. Dat vinden we wel zo fair richting BOVAG-leden.”
 
De occasionsite van en voor BOVAG-leden timmert al flink aan de weg met ruim 30.000 bezoeken per dag en 80.000 advertenties van 2.200 verschillende autobedrijven. Van Kesteren: “ViaBOVAG.nl richt zich specifiek op de serieus geïnteresseerde autokoper, met oog voor zekerheid en kwaliteit. En dat blijkt te werken. Onze eerlijke all-in prijzen en onze zekerheden zorgen voor hoge waardering van de consument en kwalitatief goede leads die vaker tot daadwerkelijke verkoop leiden.”

Over viaBOVAG.nl

ViaBOVAG is de eigen occasionsite van en voor BOVAG-ondernemers. Op de website staan alleen advertenties met eerlijke all-in prijzen, BOVAG Garantie en BOVAG Omruilgarantie: een gelijk speelveld voor adverteerders en betrouwbaar en transparant voor consumenten. BOVAG-leden kunnen hun occasionadvertenties bovendien uitbreiden met eigen diensten zoals verzekeringen, financieringen en afleverpakketten.

Deelnemers aan viaBOVAG.nl worden per e-mail benaderd met meer uitleg over het nieuwe tariefmodel en een persoonlijk verlengaanbod.


*Een lead is een actie waarin de consument contact zoekt met de adverteerder. Dit kan zijn door het bezoeken van de adverteerderswebsite, het sturen van een mail of rechtstreeks bellen. Alleen de zogeheten harde leads worden door viaBOVAG.nl in rekening gebracht. Harde leads zijn situaties waarin een adverteerder direct in contact komt met de klant (telefoongesprek) of dat u de contactgegevens van de klant ontvangt (telefoonnummer en/of e-mailadres). 

Ga voor meer informatie naar:

 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring