De pagina wordt geladen...
De directeur/eigenaar van Autobedrijf Wemmenhove in Zuidwolde, Rutger Wemmenhove, adverteert al sinds de start op viaBOVAG.nl. Hij ziet duidelijk verschil tussen de leads die via viaBOVAG.nl en andere occasionportals binnenkomen. E-mails die via viaBOVAG.nl binnenkomen zijn volgens Wemmenhove heel serieus en kijkers die binnenkomen zijn vaak veel gerichter op zoek. Rutger Wemmenhove beantwoordt vier vragen over zijn ervaringen met de occasionwebsite.
“Om te beginnen: ik ben erg blij met viaBOVAG.nl. We zaten er eigenlijk een beetje op te wachten. Een onafhankelijke occasionsite waarop je naast het occasionaanbod je eigen diensten goed kunt profileren. Daarmee haal je extra klanten binnen. Verder valt het op dat de e-mails die via viaBOVAG.nl binnenkrijgen heel serieus zijn. Het gaat vaak om jong gebruikt, de wat duurdere occasion. De zekerheid die BOVAG biedt, helpt hier absoluut bij.”
“Nee, via ons systeem zijn alle occasionportals gekoppeld. Plaatsen gaat automatisch. Daar hebben we geen extra werk door en we zien meteen via welk kanaal een e-mail binnenkomt.”
“Het valt op dat de kijker die via viaBOVAG.nl binnenloopt vaak veel gerichter binnenkomt. Mensen die via andere portals komen, zijn vrijblijvender. Ze weten soms niet eens meer voor welke auto ze bij ons zijn, omdat ze heel veel advertenties nalopen. Maar als ze een occasion op viaBOVAG.nl hebben gezien, dan weten ze het echt nog wel. Ik heb het idee dat de klant blij is met het bestaan van viaBOVAG.nl omdat het merk BOVAG extra zekerheid biedt.”
“Bij ons nog nooit. Ik zie het meer als een verkoopinstrument. Als je doet wat je zegt en je doet je werk goed, dan zal een klant niet snel gebruik maken van die omruilgarantie. Er kan altijd wel iets zijn met een occasion, maar als je problemen netjes oplost, dan is een klant net zo tevreden. Toch straalt de omruilgarantie betrouwbaarheid uit en dat werkt."
Lees meer ervaringen van ondernemers in BOVAGkrant 4-2019.