Als een klant toch niet helemaal tevreden is over zijn nieuwe occasion, dan kan hij die binnen twee weken of maximaal 750 km kosteloos omruilen voor een andere. Het verkopende autobedrijf heeft dan acht weken de tijd om met een alternatief te komen.
De praktijk van bedrijven die al een omruilgarantie toepassen leert dat het een klantenbinder en marketingtool van jewelste is, terwijl er nauwelijks gebruik van gemaakt wordt.
Let wel, de BOVAG Omruilgarantie is géén ‘niet goed geld terug garantie’. Als een klant bijvoorbeeld een wat grotere auto wil, of een met een zwaardere motor, dan moet hij uiteraard bijbetalen. Als de klant meer kilometers heeft gemaakt dan de 750, of schade heeft veroorzaakt, dan moet dat vanzelfsprekend ook verrekend worden.
De spelregels voor de BOVAG Omruilgarantie
staan hier:
Voor de klant zijn gebruikersregels voor BOVAG Omruilgarantie opgesteld. U vindt
ze hier:
We adviseren autobedrijven om deze gebruikersregels te gebruiken en te laten ondertekenen door consument, tegelijk met de koopovereenkomst.