De subsidie voor De Geschillencommissie is voor dit jaar (2018) verhoogd en voor de jaren 2019-2022 is een overheidsbijdrage toegekend. Minister Dekker (Rechtsbescherming) maakte dit vlak voor de zomervakantie bekend.
BOVAG is blij met de toekenning van de subsidie door de minister. Het bieden van een relatief snelle, goedkope en laagdrempelige manier om geschillen te beslechten is immers een belangrijke waarde van het BOVAG-keurmerk. Als de
bemiddelaars van BOVAG er niet uitkomen met het BOVAG-bedrijf en de consument, dan is het fijn dat er een
Geschillencommissie is die als vangnet kan fungeren.
De Geschillencommissie lost voor veel branches jaarlijks geschillen tussen bedrijven en consumenten op en heeft daarvoor deze overheidsbijdrage hard nodig. Het biedt BOVAG-leden en consumenten een eenvoudiger en bereikbaar alternatief voor de vaak kostbare gang naar de rechter.
De kosten voor de behandeling van een geschil bij De Geschillencommissie komen soms voor rekening van de consument, soms voor het BOVAG-bedrijf of voor beide. BOVAG heeft geschillencommissies voor Voertuigen, Tweewielers, Voertuigverhuur, Rijopleidingen en Schadeherstelbedrijven. Kijk voor meer informatie op de website van
De geschillencommissie.