Arjan Bultman: “Onze klanten veranderen, beweeg ook mee”

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Tijdens de Workshop Verhuur 2.0 presenteert BOVAG Verhuur- en Deelautobedrijven splinternieuw onderzoek over de toekomst van de verhuurbranche. Naast nuttige informatie over de branche levert het ook inzichten op om zelf mee aan de slag te gaan, volgens bestuurslid Arjan Bultman. “Kom naar de Workshop Verhuur 2.0 en zorg dat u op de hoogte bent!”

Nieuwe vormen van mobiliteit, mondige en veeleisende klanten, branchevreemde aanbieders die onze concurrent worden en de groeiende rol van digitalisering en data. Dit zijn zomaar een paar van de trends die om ons heen plaatsvinden. Het bestuur van Verhuur- en Deelautobedrijven wilde meer inzicht in deze ontwikkelingen en het toekomstperspectief van de verhuurbranche én de individuele ondernemer in kaart brengen. Daarom heeft BOVAG onderzoek laten doen door de Young Advisory Group.

Cijfers over de verhuurbranche

"Een onderdeel van het onderzoek was om de huidige verhuurbranche in kaart te brengen, om te zien waar we nu staan." Dat is ontzettend belangrijk volgens Arjan Bultman. Hij is als ondernemer en bestuurslid betrokken geweest bij het onderzoekstraject. Het heeft cijfers opgeleverd, die we kunnen gebruiken om ons als branche te profileren. “We ‘verkopen’ onszelf nog niet goed genoeg. We moeten samen optrekken om te laten zien aan onder andere overheden en consumenten dat wij de ‘ideale deelauto’ hebben.”

Conservatieve bedrijven

Deelnemers aan de Workshop Verhuur 2.0 krijgen een dubbele primeur. Tijdens de workshop hoor je als een van de eerste de branchecijfers én wat het toekomstperspectief is voor de verhuurbranche. Daarnaast krijgen ondernemers ook een Zelfscan toegestuurd, waarmee je inzicht krijgt in hoe je bedrijf ervoor staat en hoe toekomstbestendig je zelf bent. Bultman: "In onze branche zijn er veel mooie familiebedrijven. Deze hebben nog vaak een conservatief gedachtegoed. We runnen het bedrijf zoals het in de afgelopen veertig jaar is gegaan. Maar zo kan het niet langer meer. De mensen om je heen veranderen. Klanten willen meer gemak, kiezen voor een andere service en oplossingen dan wij aanbieden. We moeten goed opletten dat we daarin meebewegen.”

Zelfscan

De Zelfscan zet je als ondernemer even stil om na te denken over je bedrijf. Arjan Bultman denkt dat als je de scan eerlijk invult, je er zeker wat uit kunt halen. Arjan: “Ik heb ‘m zelf ook ingevuld. Dat gaf geen enorme eyeopener, maar wel een ‘aha’-gevoel als je het resultaat ziet. Verbeterpunten die je in je achterhoofd al ergens wist, maar waar je nu een extra bevestiging van krijgt om mee aan de slag te gaan.”

Kom naar de workshops

Arjan Bultman hoort van leden vaak de wens om elkaar meer te zien, meer te overleggen en ervaringen uit te wisselen. “Dan moet je zeker ook naar een van de workshops komen. De workshop helpt je om te zorgen dat je kennis over de branche en de toekomst up-to-date zijn.” De workshop is een goede kans om bij te blijven als het gaat om alle ontwikkelingen. Vooralsnog ontvangen alleen workshopdeelnemers het onderzoeksrapport en de Zelfscan. Ook als eerste op het rapport en de scan ontvangen? Meld u dan aan. U bent van harte welkom op een van de volgende data:
  • Woensdag 31 mei: Usine, Eindhoven
  • Woensdag 7 juni: IJsseldelta Center, Zwolle
  • Woensdag 14 juni: BOVAGhuis, Bunnik
Vanaf 18.30 is de inloop en het ontvangst met broodjesbuffet. Om 19.15 uur start het programma en rond 21:45 uur sluiten we af en is het tijd voor de netwerkborrel.

Klik hier voor meer informatie over het onderzoek en de workshops >>

Klik hier om u direct aan te melden >>
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring