Meedoen aan Autobedrijf van het Jaar loont altijd

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Meedoen aan de verkiezing BOVAG Autobedrijf van het Jaar levert niet alleen de winnaar veel op. Elk bedrijf dat deelneemt, groeit er door, zo blijkt uit een rondgang langs halve finalisten uit de voorgaande editie. Meedoen? Meld u snel aan!

> Lees meer en meld u aan

 
Harold Verheijen van Autocentre Verheijen in Born
“Ik ben in 2008, net voor de economische crisis, gestart met het bedrijf. Om te meten hoe ik in de markt sta en hoe mijn klanten naar mij kijken, heb ik besloten om deel te nemen aan de verkiezing. Vooral om feedback te krijgen van BOVAG en klanten. Ik stond er versteld van hoeveel er is gereageerd en hoe enthousiast mijn klanten zijn. Nog altijd profiteer ik van de deelname, want je krijgt er gemakkelijker nieuwe klanten bij. Ondertussen heb ik al een nieuwe monteur in dienst genomen en er een brug bijgezet. Als jij jezelf wilt overtuigen dat je als ondernemer op de goede weg zit, raad ik deelname zeker aan. Het geeft een goed gevoel.”
 
Joost Veenings van Garage Henny Veenings in Wormerveer
Veenings.png“Wij hebben eigenlijk zonder specifieke reden meegedaan. We wilden eens kijken hoe we in de markt liggen. Je moet er wel in investeren, vooral in tijd, om bekend te maken dat je meedoet. Flyers, social media, uitnodigingen, e-mails, nieuwsbrieven. Dat heeft dus gewerkt, met heel veel positieve reacties tot gevolg. En nog steeds: het geeft de consument vertrouwen en ze stappen gemakkelijker bij ons binnen. Als ze kunnen kiezen uit verschillende bedrijven, is zo’n titel ‘halve finalist’ toch doorslaggevend. Voor onszelf is het goed geweest om onafhankelijk advies te krijgen van BOVAG, over bedrijfsvoering, mogelijke verbeteringen, dat soort zaken. Een analytische en kritische blik op je bedrijf. Dat is van onschatbare waarde.”
 
Tjeerd Tjeerdsma van Autobedrijf Tjeerdsma in Nieuw Weerdinge
“Wij wilden graag weten hoe we aangeschreven staan na 35 jaar. Ik ben eerst bij andere bedrijven langsgegaan die al hadden deelgenomen aan de verkiezing en merkte daar hoe goed het werkt. Voor je eigen bedrijfsvoering, maar ook naar je klanten toe. De meeste tijd gaat zitten in het werven van stemmen. Via social media, maar vooral persoonlijk. Een praatje maken met de klant, even de werkplaats laten zien. Dat kost iets meer tijd, maar levert een hoop op, feedback waar je echt iets mee kunt. Ook via BOVAG en de mystery shopper word je een aardige spiegel voorgehouden: als je bij een ander in de keuken kijkt, weet je wat er mis is. Bij jezelf is dat moeilijker.”
 
Tineke de Kemp van Autoservice De Kemp in IJsselstein
“Wij hebben meegedaan in het jaar dat we tien jaar bestonden. Ons doel was de halve finale en die hebben we gehaald. Je zet je bedrijf er echt mee op de kaart. In WESP was duidelijk te zien dat er in juni iets was gebeurd bij ons: ineens veel meer aanmeldingen van klanten in vergelijking tot andere maanden. Het doet dus echt wat. Ook de reacties van klanten en leveranciers, de enorme waardering die je krijgt, is de moeite waard. Zelfs de bank kwam naar ons toe: als we geld nodig hadden, wilden zij graag meedenken. Dat allemaal door deze titel. Bovendien helpt het enorm bij je bedrijfsvoering. Wij zijn zelf altijd al heel kritisch naar onszelf, maar het is altijd goed om feedback van buitenaf te krijgen.”
 
Jan Evers van Autoservice Evers in Wehl:
“Wij wilden graag eens iemand anders in ons bedrijf laten kijken. Je denkt zelf dat je het goed doet, maar is dat ook zo? Met de informatie en feedback van BOVAG en klanten kun je je bedrijf verbeteren. Je stuurt je klant een factuur, maar is die klant tevreden? Is het werk goed uitgevoerd, dat soort dingen. Met z’n allen maken we er nu werk van om dit in de gaten te houden. Zaken doen wordt bovendien een stuk gemakkelijker: je hoeft niet uit te leggen dat je goed bent. Dat merken we aan onze klanten. Ik wil ooit op het podium staan, dus ik ga zeker nog eens meedoen. Niet komend jaar, want je vraagt wat van je klanten. Dat wil je niet elk jaar doen.”
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring