Jaarcongres: topsprekers Ronald van Zetten en Björn Kuipers

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Bezoekers van het jaarcongres gingen naar huis met een hoofd vol inspiratie mede dankzij deze twee topsprekers.

Ronald van Zetten: altijd in beweging

Tijdens het jaarcongres deelde Van Zetten gepassioneerd zijn ervaringen in een retaillandschap dat altijd aan verandering onderhevig is. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen in retailland? Wat wil de klant van nu? En hoe vertaal je deze behoeften door naar de autobranche?

Zelf gaat Van Zetten uitdagingen niet uit de weg. Zo kocht hij in juli samen met Ronald Kahn de merkrechten van het failliete V&D met de intentie om dit bekende Nederlandse merk nieuw leven in te blazen. Dit deed hij op een geheel nieuwe manier die past bij de klant van nu. Zijn belangrijkste boodschap: “Innoveren is geen doel op zich. Je moet continu verbeteren en veranderen.”

Björn Kuipers: blind vertrouwen op je team

Hij behoort niet alleen tot de beste scheidsrechters ter wereld, maar bewijst ook zijn succes als eigenaar van één van de top tien best gewaardeerde Jumbo-supermarkten in Nederland. Als iemand de link kon leggen tussen topsport en ondernemerschap, dan was Björn Kuipers dat wel.

Als internationaal geroemde voetbalscheidsrechter én ondernemer van een succesvolle Jumbo-supermarkt, wist Kuipers twee duidelijke paralellen te schetsen: het gaat in beide gevallen om beslissingen nemen, verantwoordelijkheid pakken en de juiste positie innemen. Bezoekers van het jaarcongres zaten aan hun stoel gekluisterd terwijl Kuipers hen meenam tot in de catacomben van voetbalstadions over de hele wereld.
 

Van klap in je gezicht naar schot op doel

Kuipers vertelde tevens hoe hij omging met een grote teleurstelling toen hij vernam dat hij het C1000-label niet langer meer mocht voeren. Door de klant centraal te zetten, te luisteren en waarde toe te voegen, wist hij het vertrouwen van zijn klanten en medewerkers weer terug te winnen. Inmiddels staat zijn bedrijf in de top 10 van best gewaardeerde Jumbo-supermarkten. Kuipers’ lijf-spreuk: “Ik behandel mijn klanten op dezelfde manier als Lionel Messi: duidelijk en met respect".
 


> Klik hier voor de acties van de sponsoren
> Bekijk hier een film met succesrecepten van collega-ondernemers

Klik hier voor het fotoverslag


 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring