Jaarcongres: succesrecepten uit de infosessies

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Inzicht in je klanten, het spel van de generaties, zelf aan de slag met technische informatie en de uitgesproken kansen van private lease: het kwam allemaal aan bod tijdens het inspirerende workshop programma van het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Dit waren de beste tips.

Infosessie Marketing door Jan van Setten - coach en auteur in klantgerichtheid

Weet u wat uw klant echt wil? Hoe denkt hij over u, over uw concurrenten en over zichzelf? In de infosessie Marketing gaf Van Setten waardevolle tips om in te spelen op de beleving van uw klanten:
  • Verras de klant voordat hij jou verrast en maak één ambassadeur per dag.
  • Zeg nooit alleen “nee”, als iets niet (gelijk) kan. Zeg dan: “Nee, maar ik wil u wel helpen”.
  • Weerstand of bezwaar? Verklaar de klant voor ‘GEC’. Geef hem Gelijk in z’n Emotie, Corrigeer daarna op inhoud.
  • Kies en je wordt gekozen. Gun bepaalde klanten aan de concurrent.
> Download de presentatie
 

Infosessie Private Lease door lease-expert Maik Dielissen

Het is misschien wel de grootste trend in de autobranche op dit moment: private lease. Hoewel het al jaren bestaat, wordt de invloed ervan op de markt en op uw verdienmodel als ondernemer steeds groter. Steeds meer consumenten proeven van private lease. Dielissen gaf praktische tips mee om slim op deze kans in te spelen:
  • fotostudio7_MG_8136.jpgZorg dat u goed geïnformeerd bent over private lease en over actuele aanbiedingen in de markt.
  • Maak afspraken met leveranciers die bij u passen.
  • Schrijf een private lease-marketingplan: hoe gaat u private lease verkopen aan uw klanten?
  • Verkoop kosten en budgetten in plaats van auto’s.

> Download de presentatie

 

Infosessie Personeel door Thomas Verhiel - expert Talent- en Generatiemanagement

Bestaat uw team uit medewerkers met uiteenlopende leeftijden? En stoeit u met de generatieverschillen? In de infosessie Personeel kon u leren hoe u typische generatiekenmerken van zowel de jongere als de oudere generaties handig in kunt zetten:
  • Laat mensen doen waar ze goed in zijn en waar ze energie van krijgen.
  • Erken de jarenlange ervaring van uw oudere medewerkers en maak er gebruik van.
  • Koppel oud en jong aan elkaar (als buddy’s) en maak goede afspraken over wie wat doet.
  • De jonge generatie zoekt verantwoordelijkheid en erkenning: bedenk hoe u dit kunt bieden.
  • Sluit aan bij de belevingswereld van de jonge generatie, maar blijf bij uw eigen bedrijfswaarden.

> Download de presentatie

 

Infosessie technische informatie door Arjen Woudstra - diagnosespecialist en technisch trainer GMTO


Technologie verandert met de dag en het ontsluiten van de juiste technische informatie (Pass Thru) is van cruciaal belang voor uw autobedrijf. Hiervoor bent u echter vaak afhankelijk van uw fabrikant en dat is zonde. Tijdens de infosessie Technische Informatie liet Arjen Woudstra zien hoe u zelf software updates uitvoert en welke voordelen dat heeft:
  • Zorg voor een Pass Thru VCI J2534; veel gangbare communicatietesters voldoen hier al aan.
  • Zorg voor een computer met de juiste vereisten qua software en hardware.
  • Maak een account aan bij de fabrikant van het betreffende automerk.
  • Volg een (merkspecifieke) training/workshop over Pass Thru.
  • Zorg voor een vaste internetverbinding en houd de boordspanning altijd boven de 13,5 Volt.

> Download de presentatie

Succesrecepten

fotostudio7_MG_8196.jpgIn deze waaier delen we met u de succesrecepten van inspirerende ondernemers binnen en buiten uw branche. Iedere receptenkaart staat boordevol inspirerende quotes en nuttige tips waar u direct mee aan de slag kunt in uw eigen autobedrijf. Doe er uw voordeel mee!

 

> Klik hier voor de acties van de sponsoren
> Bekijk hier een film met succesrecepten van collega-ondernemers

Klik hier voor het fotoverslag


   

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring