BOVAG Conjunctuurpeiling: verhuur zet meer auto’s in

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Autoverhuurbedrijven blijven in het tweede halfjaar van 2015 positief over de ontwikkeling van de resultaten. Bijna 70 procent van de bedrijven rapporteerde een omzetgroei ten opzichte van de tweede helft in 2014.

Het aantal nieuwe personenauto’s dat werd ingezet door verhuurbedrijven steeg met 22,5 procent. Ook voor de eerste helft van 2016 verwachten veel bedrijven een positieve ontwikkeling van de resultaten. Het ondernemersvertrouwen is dan ook verder gestegen.

De vloot wordt aan het begin van een nieuw jaar altijd weer ingekrompen. Voor verhuurders zijn dit normale seizoenspatronen waarop men snel inspeelt om een goede gemiddelde bezettingsgraad te behouden. Door veranderingen in de maatschappij ontstaan er voor verhuurders veel kansen. Mensen hechten minder aan eigen bezit en staan meer open voor flexibele huur per maand. Bij bedrijven is de leaseauto minder vanzelfsprekend en liggen kansen bij de inzet van poolauto's.

Wat is een conjunctuurpeiling?
In de BOVAG Conjunctuurpeiling worden BOVAG-leden twee keer per jaar gevraagd hoe hun bedrijf het afgelopen halfjaar heeft gepresteerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. En wat hun verwachting is voor het komende half jaar. Op alle onderwerpen kunnen ondernemers slechts aangeven of er sprake is van een toename, afname of geen verschil (gelijk gebleven). Dat levert per branche een beeld op van de economische situatie. De onderwerpen waarover leden hun mening kunnen geven, verschillen per afdeling, omdat niet alle vragen voor elk type lid van belang zijn.

De volledige conjunctuurpeiling is onderaan deze pagina te downloaden.

CP-VHR-H2-2015.png


 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring