BOVAG Conjunctuurpeiling: Caravan- en camperbedrijven: 2015 beter jaar

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Caravan- en camperbedrijven zijn ook in de tweede helft van 2015 positief over de ontwikkeling van de resultaten. Net als in de eerste helft van 2015 zien veel bedrijven een toename van de winst en omzet ten opzichte van een jaar geleden.

Ook voor de eerste helft van 2016 verwachten de bedrijven een positieve ontwikkeling van de resultaten. Het ondernemersvertrouwen is dan ook verder gestegen. Dit heeft alles te maken met de succesvolle oktober kampeermaand en de orderintakes van afgelopen maanden. Veel fabrieken zijn inmiddels volgeboekt. Deze caravans, campers en vouwwagens worden komende periode uitgeleverd en dat betekent goed vooruitzichten voor  de omzetten van caravan- en camperbedrijven. Ook de verkoop van occasions blijft positief.



Wat is een conjunctuurpeiling?
In de BOVAG Conjunctuurpeiling worden BOVAG-leden twee keer per jaar gevraagd hoe hun bedrijf het afgelopen halfjaar heeft gepresteerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. En wat hun verwachting is voor het komende half jaar. Op alle onderwerpen kunnen ondernemers slechts aangeven of er sprake is van een toename, afname of geen verschil (gelijk gebleven). Dat levert per branche een beeld op van de economische situatie. De onderwerpen waarover leden hun mening kunnen geven, verschillen per afdeling, omdat niet alle vragen voor elk type lid van belang zijn.

De volledige conjunctuurpeiling is onderaan deze pagina te downloaden.
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring