BOVAG Conjunctuurpeiling: Aanhangwagenbedrijven veren op

Laatste update 19 juli 2017 Leestijd: 0 min

Aanhangwagenbedrijven zijn positief over de ontwikkeling van de resultaten in het tweede halfjaar van 2015. Meer dan de helft van de bedrijven zag de omzet groeien. Voor het eerste halfjaar van 2016 verwachten de bedrijven dat de positieve ontwikkeling van de resultaten doorzet.

De verkopen gaan crescendo en 38 procent van de aanhangwagenondernemers verwacht de eerste helft van dit jaar het aantal medewerkers te zullen uitbreiden. Het ondernemers-vertrouwen is dan ook sterk gestegen en staat op het hoogste niveau sinds de start van de conjunctuurpeiling in 2009. Dit heeft veelal te maken met het goede tweede halfjaar van 2015 ten opzichte van 2014. Ook de stemming bij de klanten stemt de aanhangwagenondernemers tevreden. De MKB-ers – voornamelijk bouwondernemingen en hoveniers - durven weer te investeren in aanschaf en onderhoud, daar profiteren deze ondernemers van. En dat zie je bijvoorbeeld terug in de verwachting omtrent de groei van het aantal medewerkers in de sector.



Wat is een conjunctuurpeiling?
In de BOVAG Conjunctuurpeiling worden BOVAG-leden twee keer per jaar gevraagd hoe hun bedrijf het afgelopen halfjaar heeft gepresteerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. En wat hun verwachting is voor het komende half jaar. Op alle onderwerpen kunnen ondernemers slechts aangeven of er sprake is van een toename, afname of geen verschil (gelijk gebleven). Dat levert per branche een beeld op van de economische situatie. De onderwerpen waarover leden hun mening kunnen geven, verschillen per afdeling, omdat niet alle vragen voor elk type lid van belang zijn.

De volledige conjunctuurpeiling is onderaan deze pagina te downloaden.

 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring