Nieuwe lidmaatschapseisen BOVAG Aanhangwagenbedrijven (inloggen)

Laatste update 03 april 2018 Leestijd: 4 min

Per 1 januari 2016 moeten leden van BOVAG Aanhangwagenbedrijven voldoen aan nieuwe lidmaatschapseisen. Deze eisen werden op 2 november jl. gepresenteerd op de Algemene Ledenvergadering van BOVAG Aanhangwagenbedrijven.

De nieuwe lidmaatschapseisen bestaan uit zowel generieke BOVAG-lidmaatschapseisen als afdelingsspecifieke lidmaatschapseisen. 
 
Bekijk de nieuwe eisen hieronder.

Generieke lidmaatschapseisen

1. BOVAG-leden handelen integer en hebben een bonafide handelsmoraal en men voldoet aan de eisen van een VOG rechtspersoon.
2. BOVAG-leden hebben een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering met een verzekerd bedrag van minimaal € 2.500.000,-.
3. BOVAG-leden zijn op correcte wijze geregistreerd in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.
4. BOVAG-leden houden zich aan de geldende wet- en regelgeving.
5. BOVAG-leden houden zich aan de afspraken die gelden tussen de vereniging en haar leden welke zijn neergelegd in de verenigingsregels van BOVAG.
6. BOVAG-leden houden zich aan de regels inzake specifieke BOVAG-producten die van toepassing zijn op de relatie tussen leden en hun klanten.
7. BOVAG-leden beschikken over voldoende vakkennis en kunde, zorgen voor een deugdelijke uitvoering van de werkzaamheden op basis van de gemaakte afspraken met de klant en dragen professionaliteit uit.
8. BOVAG-leden stellen vanuit goed ondernemerschap een duurzame relatie met de klant voorop. Men hanteert daarvoor een goede communicatie in woord en geschrift waaronder een goede en transparante klachtenafhandeling.
9. BOVAG-leden hebben een verantwoorde bedrijfsvoering en zijn daar transparant in.
10. BOVAG-leden houden zich aan de generieke en afdelingsspecifieke lidmaatschapseisen van BOVAG.


Afdelingsspecifieke eisen

1. Het bedrijf werkt volgens de BOVAG-werkinstructies indien van toepassing op het BOVAG-product. De BOVAG-onderhoudsbeurt en actuele stickers dienen te worden toegepast.
2. Tijdens het lidmaatschap maakt het bedrijf actief gebruik van BOVAG Digitale formulieren voor de onderhoudsformulieren en garantiebewijzen. In opdracht verrichte werkzaamheden aan een recreatievoertuig dienen gedurende vijf jaar op eenvoudige wijze te kunnen worden opgezocht in een archiefsysteem. 
3. Factuur moet duidelijk, transparant en begrijpelijk voor de klant zijn; Alle reparatie- en onderhoudsfacturen worden altijd gespecificeerd met arbeidskosten en onderdelen die gebruikt zijn.
4. Het bedrijf besteed zorg aan een professionele en representatieve uitstraling, het is herkenbaar als BOVAG Aanhangwagenbedrijf en er wordt aandacht besteed aan de kwaliteit van de manier van werken en procesbewaking.
5. U beschikt over een werkplaats die geschikt is om de BOVAG Onderhoudsbeurt aanhangwagen uit te voeren. Dit houdt in dat u alle benodigdheden/gereedschappen heeft w.o. hefbrug, testkogels, verlichting-testkast om de BOVAG Onderhoudsbeurt uit te voeren.
6. U heeft minimaal 1 keurmeester Aanhangwagen in dienst.
7. Verkoop: Het bedrijf besteedt zorg aan een professionele en representatieve uitstraling van de showroom, het is herkenbaar als BOVAG aanhangwagenbedrijf.
8. Bij verhuur: Als verhuur van aanhangwagens/paardentrailer tot de bedrijfsactiviteiten behoort dienen schriftelijk huurovereenkomsten gesloten te worden. Tevens wordt gebruik gemaakt van de toepasselijke BOVAG algemene verhuurvoorwaarden

Heeft u vragen over deze nieuwe eisen, neem dan contact op met branchemanager Toine Crone via toinecrone@bovag.nl of 06- 27 06 83 73.
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring