Hoe goed is jouw telefonische bereikbaarheid? En hoe kun je dit als autobedrijf verbeteren? ViaBOVAG.nl verschaft inzicht in jouw conversieprestaties, van lead naar sale. Telefonische bereikbaarheid is een belangrijke indicator; hoe (snel) neem je de telefoon op? De volgende inzichten en tips helpen je om jouw telefonische bereikbaarheid te vergroten. Lees snel verder!
Op welke dagen en tijden zoeken klanten contact?
- Klanten bellen actief tussen 09.00 en 17.00 uur, maar ook daarvoor tussen 08.00 en 09.00 uur en 17.00 en 18.00 uur is het belangrijk om bereikbaar te zijn.
- Klanten bellen het autobedrijf het vaakst op maandag en vrijdag.
- Op dinsdag bellen klanten minder vaak en op zondag nog minder. Ben jij wel bereikbaar op zondag? Laat je klanten dit weten! Velen denken waarschijnlijk dat je gesloten bent.
- Zaterdags zijn er gemiddeld meer gemiste gesprekken en dus leads. Een gemiste kans als je op deze dag niet (goed) bereikbaar bent. De Prestatieverbeteraar van viaBOVAG.nl geeft inzicht in al je gemiste gesprekken. Je kunt hier precies zien wanneer je een gesprek hebt gemist en om welk voertuig het ging. Super waardevol dus!
Opnemen. En snel een beetje!
Voor een klant is het belangrijk dat er snel wordt opgenomen. Wacht je te lang? Dan is er een grote kans dat de klant ophangt en je dus een lead misloopt.
- Het duurt gemiddeld 9 seconden voordat het autobedrijf opneemt. Vanzelfsprekend, hoe sneller je kunt opnemen hoe beter.
- De gemiddelde duur van een telefoongesprek is 105 seconden.
*Deze cijfers zijn gebaseerd op de statistieken over het hele jaar 2024.
Tip: verbeter je bereikbaarheid met Calldrip!
Reageer op elke lead binnen 30 seconden! Nieuwsgierig? Meer informatie vind je via deze link.